"Kitap sevgisi diye bir sevgi vardır sanırım.
Ana sevgisi, kardes sevgisi, yâr sevgisi gibi bir sevgi. Bu sevgi insanin içinde doğuştan midir? Yoksa sonradan mi uyanır? Bunu bilmiyorum. Daha dogrusu ben şöyle
inanıyorum: Kitap sevgisi de bütün öbür
sevgiler gibi doğuştan vardır, ama uyuyordur"
“Yine de ölümün kendisinden korkmamama rağmen sevdiklerimden ayrılacak olmanın daimi üzüntüsünü hissediyorum.Bütün felsefi tezlere ve tıp görevlilerinin verdiği güvencelere rağmen birbirimizden ayrılmak zorunda olduğumuz gerçeğinin bir tedavisi yok”