İnsan Ne ile Yaşar?, beni beklediğimden çok daha fazla etkileyen bir kitap oldu. Kısa olmasına rağmen verdiği mesajlar oldukça derin ve düşündürücüydü. İçindeki sade ama anlamlı alıntılar, okurken sık sık durup düşünmeme ve altını çizmeme sebep oldu.
Tolstoy’la ilk tanışma kitabım olması nedeniyle bende ayrı bir yeri var. Yazarın dili son derece sade ve akıcı; bu da kitabın bir günde, hatta tek oturuşta bitmesini sağlıyor. Okurken yormayan ama bittikten sonra zihinde kalan bir anlatımı var.
İnsan, hayat, merhamet ve değerler üzerine sakin ama güçlü mesajlar veren bu eser, klasiklere başlamak isteyenler için oldukça iyi bir tercih. Az sayfada çok şey anlatan, etkisi sayfa sayısıyla ölçülemeyecek bir kitap olduğunu düşünüyorum. Benim için kesinlikle çok güzel bir okuma oldu.