İnsanlar sevgiye açlar; mutlu ya da mutsuz biten sayısız aşk hikayesi izlerler, yüzlerce saçma aşk şarkısı dinlerler. Buna rağmen, pek azı sevgiye ilişkin bir şeyler öğrenmenin gerekli olduğunu düşünür.
Kitabın bir bölümünde " Bir şeyi çok fazla istemek iyi değildir. Bazen şans geri dönebilir yoksa." diye bir cümle vardı. Tüm kitabın kısacık bir özeti olabilir.
Bir inci ve beraberinde getirdiği uğursuzluğun öyküsü. İnsanoğlunun açgözlülüğü, kötülüğü, fırsatçılığı üzerine dokunaklı bir hikaye.