İçimi saran bir hüzünle bitirdim kitabı. Kitap okumanın önemini ve güzelliğini belki bin ağızdan duymuşumdur ama bu kitaptan bu şekilde dinlemek ve okumak bambaşka farkındalıklar uyandırdı bende. Çoğumuzun bunun ne demek olduğunu aslında anlamadığını ve aslında kitap okumak istemediğini fark ettim eğer gerçekten bu gerçeği anlamış olsaydık kitap okuyamıyorum diye bu kadar cirpinmazdik bence :) Diğer bir yandan sırf gerçekleri belki yüreğim kaldıramayacağından belki de onlarla ne yapacağımı bilemeyeceğimden ne kadar iyimser bir insan olduğumu düşündüm oysa gerçek sadece gerçektir ve hayatın bu yüzü de var ve bu gerçekler onun bunun en yakınımızda ki birinin de hikayesi olabilir yada böyle bir kitaptan okuduğumuz şekilde de olabilir ama sadece iyimser olmakla hayatın bu yönünü görmezden gelerek nasıl yaşanır ki.