Ben hiçbir zaman hiçbir şey olmak istemem,
ben hiçbir zaman hiçbir şey olmak isteyemem,
ben hiçbir zaman hiçbir şey olmak istemeyeceğim,
ama bende dünyanın tüm hayalleri var.
F. Pessoa
Ve kendime soruyorum: Hayallerim nerede? Kafamı sallayıp mırıldanıyorum, zaman nasıl da geçiyor. Ve sonra kendime bir daha soruyorum: zamanını nasıl geçirdin? Hayatının en iyi yıllarını nereye gömdün? Yaşadın mı, yaşamadın mı? Bak! diyorum kendime: Dünyadaki her şeyin nasıl solup soğuduğuna bak. Birkaç yıl daha geçecek, ardından bunu mutsuz bir yalnızlık izleyecek. Daha sonra sarsak yaşlılık değneğiyle birlikte gelecek. Daha sonra da çaresizlik ve yıkım olacak. Olağanüstü dünyan yok olacak. Hayallerin çürüyüp ölecek. Ağaçlardan düşen sarı yapraklar gibi dağılacak.