" Evlilikte özür dilemek ruhsal olgunluğun kriterlerinden birisidir. Hayatta hiç kimse yüzde yüz haklı olamaz. Hatasını fark edip bunu dile getirebilen insan, en başta kendisine emek vermiş ve bunun meyvesini de tatmıştır. Vicdanî rahatlığa da ulaşmıştır. Ruhsal olgunluğa erişmemiş eşler ise özür dilemenin zayıflık ve zafiyet göstergesi olduğu yanılgısıyla üstünlük yarışına devam eder ve huzursuz kalp sendromunu yaşamaya mahkûm olur. Eşler arasında özür dilemeyi çok kıymetli buluyorum. Bu aynı zamanda duygu dilinde; " Sen benim için kıymetlisin. Seni incitmek beni üzer. " demenin farklı bir yansımasıdır. Eşlerin birbirini mahcup edecek yaklaşımlardan uzak durması ne kadar kıymetliyse; birbirine karşı mahcubiyetlerini dile getirmeleri de o kadar kıymetlidir. "
Sayfa 116 - Vadi Kültür Sanat ve Yayıncılık A.Ş