Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Esma Nur

250 syf.
10/10 puan verdi
·
Beğendi
·
39 günde okudu
Geçerken Dergisi - Sayı 42 (Mart 2024)
Geçerken Dergisi - Sayı 42 (Mart 2024)Geçerken Dergisi
8.3/10 · 23 okunma
Reklam
Birinin ilkbaharı diğerinin kışıysam, birine neşe diğerine acıysam, hem gecenin şefkat yüklü sabahını beklerken ben ki kendime bile mahkûmsam; yalnızlığa en çok yakıştırılan ve tereddütsüz yakışan benim.
Esma Nur
@Nur_angay·Bir kitabı okumaya başladı

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
Esma Nur
@Nur_angay·Bir kitabı okumaya başladı
Anlam ve Varlık Boyutlarıyla İnsan
Anlam ve Varlık Boyutlarıyla İnsanGürbüz Deniz
8/10 · 150 okunma
Reklam
175 syf.
10/10 puan verdi
·
Beğendi
·
53 günde okudu
İslam Medeniyetinde Bilgi ve Bilim
İslam Medeniyetinde Bilgi ve BilimAlparslan Açıkgenç
9.3/10 · 31 okunma
Ahlâkî cihat olmadan fikri cihat olamaz..
Sonuç olarak diyebiliriz ki ahlâkî cihatla toplumumuzu eğitmeye çalışırsak, toplumda muazzam bir hareketlilik ve cevvaliyet başlar. Bu ahlâkî cevvaliyet fikri ćevvaliyete yol açar ve bilgi geleneğini canlandırır. Bilgi geleneği canlanırsa bilimsel sürecin diğer aşamalarına gerek kalmaz. Çünkü bizde bilimler zaten mevcuttur; bunları yeniden adlandırmaya ihtiyaç yoktur. Tembelliği bırakır; unvan, maddî çıkar, mevki ve makam için değil, sadece bilgideki güzellik ve ilimdeki mutlak iyilik için çalışır ve kopyacılığı terkedersek bilim geleneğimiz de canlanır.
Sayfa 185 - İsam YayınlarıKitabı okudu
İslâm medeniyetinde ahlâkın zayıflamaya yüz tutmasıyla birlikte bilimsel durağanlık başlamış; bu eğilim yavaş yavaş diğer kurumlara sirayet etmiş ve her kurum bir diğerinin yıkılmasına yol açarak bilim geleneğinin de çöküşünü hazırlamıştır
Sayfa 179 - İsam YayınlarıKitabı okudu
Ahlâkî olgunluk elde edilmeden bilimsel üstünlüğe erişilemez. Meselâ hırsızlık bir ahlâkî bitkinliktir. Bu davranış bir toplumda yaygınlaşmışsa, hayatın her yönüne kolaylıkla sirayet edebileceği için hem toplumu yozlaştıracak hem de bilimsel ilerlemeyi engelleyecektir. Hırsızlık, çok âdi ve basit bir ahlâkî çöküntü olmasına rağmen, kolaylıkla rüşvete, yalana, bencilliğe ve kopyacılığa yol açacağından -zaten bunlar mevcut oldukça bilim de mümkün olamayacağından- zincirleme bir etkiyle fikri hayatı her yönden zehirleyecektir. Ahlâkın bilim açısından temel bağlamsal şart olduğu gerçeğini, İslâm medeniyeti örneğinde açıklamak kolaydır. İslâm geldiğinde, mevcut ahlâkî ve toplumsal değerleri sorgulamış, ahlâken bitkinlik olarak gördüğü bu değerleri, yüksek ahlâk değerleriyle değiştirmek istemiş ve böylece o toplumda büyük bir ahlâkî mücadele başlamıştır. Bunun neticesinde iyi ile kötü arasındaki bu mücadele hayatın her boyutuna yansımıştır. Bu medeniyette, yeni ahlâkî değerler zaten bilgiyi yücelttiği için, ahlâkî mücadelenin ayrıca fikrî mücadeleye dönüşmesine gerek kalmıyordu, Gerçi bu dönüşüm tabii olarak zaten gerçekleşiyordu; çünkü bu tür bir mücadelede yer alan fert ve gruplar, kendilerini fikren müdafaa ve haklılıklarını ispat edebilmek için fikirler geliştirmek zorundaydılar
Sayfa 146 - İsam YayınlarıKitabı okudu
İbn Sîna'ya göre, var olan her şeyi aklımızla algıladığımız ve bunu da dille ifade ettiğimiz için, bütün insan bilgisi, kelimelerle dile getirmeye çalıştığımız kavramlardan oluşur. O halde bilgi, kavramlarla başlar. Yani bir şeyin ne olduğunu, ancak o şeyi ifade eden kavramı anladığımızda bilebiliriz.
Sayfa 125 - İsam YayınlarıKitabı okudu
Reklam
Patikalar
XXI. yüzyılda İsrail'in Filistin'de Gazze'de yapmış olduğu vahşet ötesi soykırımı nasıl anlamalı, nasıl anlamlandırmalı? Yahudilerin daha 80 sene önce yaşadığı vahşet yine Yahudi eliyle Gazzellilere yaşatılıyor. Buradan çıkarılacak en önemli ders, insanın hiç ders almadığı, ilerlemediği ve olgunlaşmadığıdır.
Güzel Bir İz Bırakmak İçin
Her birimizin elinde kapanmayacak yaraları, dilinde yarım kalmış cümleleri vardı.
Eğitim Sistemi
Çünkü öğretmen iyi yetişirse toplumda o düzeyde iyi bir şekilde yetişmeye başlar.
387 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.