Son olarak...
Emine Kadın, Saliha Hanım,Hacıbaba ve Ayşe Kadın'ın bu hadiseyi duyduktan zaman ne hale geldiği; Saliha Hanım'ın ağlaya ağlaya iki gözünün kör olduğu;Emine kadın'ın bu acıya dayanamayıp bir hafta içinde üzüntüden öldüğü enine boyuna anlatılacak olsa, sanırım gönüller dayanmaz.
Hem zaten bu kitabın ismi "Felaketname" değil ki...
Yıldızlar karanlık içinde parladığı gibi fakir ve sefalet içinde de saflık ve yücelikle parlayan ruhlar yok mudur? Bir kalp, sevmek için mutlaka servete,asalete mi muhtaçtır? Bence en gerçek ikbal,ruhun göründüğü iki güzel göz,en büyük servet,kalbin hissini gösteren gül renginde dudaklardan akseden tebessümdür. Güzellikten büyük asalet, temiz bir kalpten büyük servet mi olur?