Atsız’ın okuduğum ikinci kitabı olması ile birlikte anlam kargaşası yaşadığım nadir kitaplardan biri oldu kendisi. Siyasi düşüncesini, önyargılarımızı bir kenara bırakalım ve kendimizi kitabın edebi şölenine bırakalım. Ruh Adam Hüseyin Nihal Atsız'ın üzerinde en çok konuşulan ve en çok incelenen romanıdır. Hüseyin Nihal Atsız’ ın hayat hikayesini göz önüne aldığımızda otobiyografik özellikler taşıdığını anlıyoruz. Kendi hayatından çokça izler taşıdığı bariz belli olan bir kitap.
Romanın konusunu ordudaki görevine son verilen askerlikten men edilen Selim Pusat'ın düş ile gerçek arasında yaşadığı olaylar ve aşk oluşturur. Kitapta ele alınan konu “AŞK” hem de zaman kavramını yitirmiş geçmiş gelecek ve bugünde sürekli kendini tekrarlayan aşk. Selim Pusat bu aşk olgusunu üç kere yaşayan otoriter bir asker. Kendisine ömrünü adayan emekleriyle evliliğini kurtarmaya çalışan Ayşe, Ayşe’de bulamadığını Leyla ile gidermeye çalışması ama yüreğini en derinden kavuran Güntülü... bu üç aşk işin içine girince olaylar birbirini kovalar hale geliyor.
Kitapta her şey semboller ile ifade edilmiş. Leylâ Mutlak soyadının çağrıştırdığı şekilde Mutlakiyet rejimini, yani Osmanlı Imparatorluğu'nu simgeler. Selim Pusat’ın yaşadığı psikolojik buhranı aslında gidermeye çalışan bir görünüp bir kaybolan bu gizemli kişilik romanda Osmanlı’nın varisi olarak bilinir. Askerlikten birlikte men edildiği kadim dostu Şeref Selim’in iyi yanını. Kitapta farklı şekillerde ortaya çıkan şeytan yani Yek, Selim’in kötü tarafını simgeler. Sürrealizmin etkisini son derece hissettiren bu eser içindeki alıntıları ile birlikte insanın yüreğine işler hale geliyor. Sırf kitabın sonundaki mahkeme sahnesi için bile okunur. Beni çok etkileyen okurken ürperten bu eser kesinlikle okunmalı. Edebi hisse kendimizi bıraktığımız
Ruh AdamHüseyin Nihâl Atsız · Ötüken Neşriyat · 201934bin okunma
📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖