Tek kelime ile olağanüstü. Bir başyapıt. Edebiyatın varoluş nedeni işte böyle eserler. Dili, konusu, anlatımı mükemmel. Bir oturuşta okunabilek kadar akıcı. Üç insanın hüzünlü, kırgın ve bogaz düğümleten hikayesi. İnsana ait duygular; aşk, öfke, gurur vd. öyle güzel işlenmiş ki. Yalnızca hayranlıkla okumak kalıyor. Mutlaka ama mutlaka okuyun.
(Gelmiş geçmiş en güzel Türk filminin çekildiği roman.) Harikasın Aytmatov.