Ne soylesem, nereden başlasam. Uzun soluklu, karamsarlıklarla dolu bir kitap. Her satırda klasik bir roman okudugunuzun farkinda oluyorsunuz. Ilk bolumler cok fazla ayaklari yere basmiyor hissi verse de ortalarindan sonra neyin nasıl geliştigi daha belirginlesiyor. Az kahramanli; yazarin tanitmaktan cok anlatarak, tepkileriyle, tavirlariyla bize gosterdigi kahramanlar. Yine de Gillingham' ı tanimak isterdim. Ceviri guzel. Toplumun genel geçer kurallarına biraz duygusal biraz ilkesel tavirlarla baskaldiran Jude ve Sue' nin varolus mucadelesi. Evlilik ve genel ahlak kurallarina zamanin otesinde bakan fikirleriyle, ancak oldukca basit ve melodrama kacan yerleriyle begenilmemeisine de şaşmayacagım bir roman. Son bölüm ise tam bir tragedya. Eksigi gedigiyle ortalamanin uzerinde. Ustadı da boyle yorumladık ama... affola.