📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
İlkokul Mezuniyetleri: Kutlamadan Çok Gösteriye mi Dönüştü?
Birinci sınıfta kalem tutmayı öğrenen eller, daha okuma alışkanlığı kazanmadan mezuniyet cübbesi giyiyor.
Düğün salonlarında, otel lobilerinde, pahalı dekorlar ve ışık gösterileri arasında, çocuklar değil; ebeveyn arzuları sahnede.
Elbette başarı kutlanmalı. Elbette emek değerli.
Ama “kutlama” ile “gösteriş” arasındaki çizgiyi kaybettik.
Kiralanan abiye kıyafetler, makyajlı çocuk yüzleri, abartılı sahne gösterileri…
Bu gerçekten çocuklar için mi, yoksa yetişkin egolarını tatmin etmek için mi?
İlkokul mezuniyeti, çocuğa öğrenmenin ne kadar kıymetli bir yolculuk olduğunu anlatma fırsatıdır.
Onlara bu yaşta verilmesi gereken şey, bir sahne değil; bir anlam duygusudur.
Çocuklar; sade, doğal ve anlam yüklü etkinliklerle değer gördüklerini hissettiklerinde büyür.
Her yaşın bir olgunluğu, her başarının bir zamanı vardır.
Aksi hâlde daha yolun başında zirveye ulaştığını zanneden çocuk, öğrenme merakını da motivasyonunu da yitirir.
Şimdi sormak gerekir:
Gerçekten çocuklarımız için mi bu gösteriler?
Yoksa biz yetişkinlerin birbirine sergilediği rekabetçi vitrin mi?
Yeni normalimiz buysa, durup düşünmenin tam zamanı.
Alıntı
Bir okul öğretmeniyle gerçek bir filozof arasındaki fark, öğretmenin çok şey bildiğini sanıp bunu durmadan öğrencilerinin kafasına sokmaya çalışmasıdır. Oysa filozof, öğrencileriyle birlikte her şeyin temeline inmeye çalışır.