Şükür cehalet bitti !
Kimse okumuyor, herkes yazıyor.
Kimse öğrenmiyor, herkes biliyor.
Kimse susmuyor, herkes konuşuyor. Kimse çekilmiyor, herkes ortada.
Kimse kederlenmiyor, herkes şenlik. Kimse yere bakmıyor, herkes yıldız tozu. Kimse sevmiyor, herkes arzu ediyor. Kimse gözyaşı değil, herkes küfür.
Kimse eşik değil, herkes duvarların ötesi. Kimse gölge değil, herkes ışık.
Tevâzu bitti.
İncelik bitti.
Hatıra bitti.
Gönül bitti.
Şarkı bitti. Bir aynalar pazarı ki, yaşıyoruz işte...
Kafamda kurulu bir makine vardı ve bu makine, durmadan, ara vermeden düşünceler, izlenimler sıralıyordu. Bu makinenin idaresi benim elimde olsaydı, yalnız istediğim şeyleri, istediğim sırada düşünebilseydim neler başarmış olacaktım.
Sadece Kur'an bize yeter diyenlere Hz.Peygamber'in (s.a.v):
"Sakın ola, herhangi birinizi, benim bir emrim ya da bir yasağım kendisine ulaştığı zaman, koltuğuna yaslanmış olarak, 'Biz onu bunu anlamayız! Biz Allah'ın kitabında ne varsa (sadece) ona uyarız!' derken bulmayayım!" İbn Mâce, Mukaddime, 2; Taberânî, el-Mu'cemü'l-Kebîr, 1/316.