"...günün muhasebesini yaparak nerede hata yaptığını, nerede yerinde konuştuğunu, nerede sustuğunu düşünürken rüştünü ispatlamaya çalışan çocuklar gibi tüm duygularını masanın üstünde biriktirip sessizce ve kendi halinde derin düşüncelere dalardı."
"Anlaması hiç bitmez uygar kişinin; anlamadıklarının da sonu gelmez,
hep anlamayan insandır uygar kişi;
çünkü şunu anlamıştır:
anlaması biterse, uygarlığı da bitmiş demektir."
"Hep daha fazlasını isteriz.
elimizdekinden daha fazlasını;
elde edebileceklerimizden daha fazlasını
-hep, daha, daha, daha da fazlasını: sonunda,
elimizde olanı da yitiririz
elimizde olabilecek olanı da
elde edemez hale geliriz."