"Bu yüzden öldü," dedi bana Doktor Dionisio Iguarán. "Bizlerden daha sağlıklıydı; ama insan onun göğsünü dinleyince yüreğinin içinde fokurdayan gözyaşlarını duyabiliyordu."
Aziz Nesin'in, Türkiye bürokrasisine eleştiri getiren, mizahi bir dille yazmış olduğu eseri. Kitap 1977'de yayınlanmış, yıl 2024 ve bürokraside yapısal olarak herhangi bir dönüşüm olmaması gerçekten trajik. Her bölümün başında, kitap en baştan başlıyormuş gibi bir durum özetleme olayı var. Sanki radyo tiyatrosu zamanlarından kalma, dinleyiciye hatırlatma gibi bir durum olmuş. Bu da sanırım romanın öykü ve oyunlardan derlenmiş olmasından dolayı böyle. Her yeni bölüme başlayınca aynı şeyleri tekrar okumak biraz sıkıyor haliyle. Onun dışında keyifli, beğendim.