Osman Koç

Osman Koç
@Osmankc06
“Âh mine’l aşkı ve hâlâtihî Ahraka kalbî bi-harârâtihî”

Osman Koç

, bir kitap okudu
7/10
·104 syf.··
11 günde okudu
·
2025 11. kitabı
Hüseyin Rahmi Gürpınar
7.6/10 · 10,9bin okunma
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Dinliyor ve şaşıp kalıyordum: "Meğer neymiş bu Danyar! Kim umardı onda böyle bir meziyet olduğunu! Sonunda anladık işte," diyordum. Bozkırda, basılmış, yumuşak bir yolda gidiyorduk. Danyar'ın türküsü şimdi daha gür yayılıyor, birbirinden güzel yeni yeni nağmeleri şaşılacak bir kıvraklıkla, bir akıcılıkla söylüyordu. Böylesine zengin miydi bu konuda! Sanki kendini göstermek için bugünü, bu saati bekliyormuş!... Birden her şey aydınlandı kafamda. Bazılarını kuşkulandıran, bazılarının alaya almalarına sebep olan o yabanîliğin, o tuhaflığın sebebini, onun bir hayal adamı, yalnızlığı, suskunluğu seven bir insan oluşunun sebebini, şimdi çok iyi anlıyordum. Akşam vakitlerini niçin Nöbet Tepesi'nde geçirdiğini, bütün gece çay kenarında niçin yapayalnız durduğunu, başkalarının işitemediği seslere niçin hep kulak kabarttığını, bazen birdenbire gözlerinin niçin parladığını, kaşlarını yukarı kaldırdığını anlıyordum şimdi: Danyar âşıktı. Denizler kadar derindi onun aşkı. Bunu iyice seziyordum, ama başkalarının aşkına hiç benzemiyordu. Çok büyük bir aşktı bu. Hayat âşığı, toprak âşığı, tabiat âşığı idi. Bu aşkını içinde saklıyor ve türkülerde duyup yaşıyordu. İlgisiz bir insan, âşık olmayan bir insan, sesi ne kadar güzel olursa olsun, böyle şarkı, böyle türkü söyleyemez.
Sayfa 49·Kitabı okudu
Gökalp Amca ile gezinirken bir tarafta sağa sola koşuşturan çocukları diğer tarafta doludizgin koşuşan atları ve daha nice hayvanları gördük. Hepsi bozkırda o kadar özgür ve rahatça dolaşıyordu ki... Bu zamanlarda ihtiyaç olmadığı sürece hayvanlara dokunmak, ormanları yanlışlıkla da olsa ateşe vermek büyük bir suçmuş. Doğaya saygı duyuyor ve büyük bir sevgi besliyorlarmış. Gökalp Amca bu durumu "Türkler için doğa çok önemlidir. Onlar doğayla iç içe yaşamayı adeta yaşam tarzı haline getirmişlerdir. Hayvanlara ve diğer canlılara hepsinin bir ruh taşıdığına inanarak zarar vermekten kaçınmışlar." diyerek açıklamıştı.
Sayfa 54·Kitabı okudu