Buse

İnsan yaşamının esas gailesi, kendi tedavisidir, yani kendi eksiklerini tamamlamak, çatışmalarını çözümlemek ve zedelenmişliklerinin ıstırabını azaltmaktır. Bunu başarmak, dünyayı, yeniden ve merkezinde kendisi olmak kaydıyle, yani, kendi dünyası olarak "tamam" etmektir. "Yaratıcılık" dediğimiz, hiç bitmeyecek, yani hiçbir zaman ufkuna ulaşamayacak eylem de budur: "Dünyayı-tamam-etme-eylemi"...
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Birisi Sehl'e: "En faziletli amel nedir?" diye sordu. O: "İçini, Allah'tan başkasına ilgi göstermemesi için sürekli gözetmendir." dedi.
Birinin değerini ölçmek dilersen sevdiği ve arzuladığı şeye bak. Ve bil ki övülecek aşk, sözü geçen afetlerin yanaşamadığı aşktır.
Geçmişe hasret çekip üzülmemek, gelecekten de korkmamak...Hayat ancak bu şekilde tatlı olur.