MaViŞ ツ

MaViŞ ツ
@Ozle_m_im
║▌│█│║▌║││█║▌ ║ σяigiиαL ρяσfiL Her Hakkım Saklıdır 𐱅𐰇𐰼𐰰 Ya Deliler Haklıysa!.. Bir renk değildir MAVİ, Huydur Bende.. Sen hep MAVİ kal..
Öğretmen
Yüksek Lisans
1981
677 okur puanı
Nisan 2018 tarihinde katıldı
Sonu hüsran..
Puan vermedi·272 syf.··
2026 75. kitabı
Güzel başlayıp, iyi ilerleyip, bu kadar saçma biten bir kitap daha okumadım Son bölümde ben ne okudum dedim, gerçekten… Söyleyeceklerim bu kadar
Aşk Hikâyesiİskender Pala · Kapı Yayınları · 20245,1bin okunma
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Ben ne okudum...
Puan vermedi·276 syf.··
2025 61. kitabı
Bunu söylemek istemezdim emek var sonuçta ama şimdiye kadar okuduğum kitaplardan vakit kaybı dediğim iki kitaptan biri.. Evet çocuk kitabı biliyorum ama çocuklar için bile vakit kaybı diyorum. İnsan okuduğundan birkaç cümle bile anlamaz mı?.. Filmini sevdiğim için okumak istemiştim ama çok zor bitirdim..
Edebiyat
Alice Harikalar Diyarında ve Aynadan İçeriLewis Carroll · İthaki Yayınları · 2010960 okunma
Sonu beni hayal kırıklığına uğratan kitap…
Puan vermedi·536 syf.··
2025 28. kitabı
Akıcı, dili anlaşılır, genel olarak okuması keyifli, bazen hüzünlü bir kitap. Ama kitabın sonlarına doğru sıkıldığımı söyleyebilirim ve kitabın sonu ile ilgili hayal kırıklığına uğradım..
Edebiyat
Nar AğacıNazan Bekiroğlu · Timaş Yayınları · 202534,1bin okunma
Puan vermedi·352 syf.··
2022 28. kitabı
Merhaba. Murakami duyduğum bir yazardı. Ne zamandır okumak istediğim. Ama sanırım Murakami okumaya yanlış kitapla başladım. Kitabı pek sevemedim. Anlaşılır, basit bir dil evet. Sıradan, gündelik olaylar anlatılmış. Kitapta hep bir derinlik aradım ama yok. Aşktan, sevgiden bahsediliyor ama o da yüzeysel, gerçek aşk, sevgi değil. Kitabın sonu özellikle hiç hoşuma gitmedi. Belki yazarın diğer kitapları güzeldir.. umarım…
İmkansızın ŞarkısıHaruki Murakami · Doğan Kitap · 201514bin okunma
Başlıksız..(:
Puan vermedi·211 syf.··
2022 20. kitabı
Merhaba. Bir süredir inceleme yapmıyordum. Çok da okumadığım bir yazarın bir eseriyle ilgili birkaç cümle yazayım. Spoiler bulunmaktadır. Sanırım yazar, acaba bu kitabı nasıl kurgulasam diye çok tereddütte kalmış. Siyasi olayları mı işlesem, bir gencin başarısı, yazar olma hayallerini mi, yoksa efsanelerle mi ilişkilendirsem, hatta şuraya biraz da cinayet, çarpık ilişki vs atayım demiş, hepsinden biraz koymuş.. Önce kitabın kahramanı Cem'in babasının siyasi bağlantıları, evi ile ilgilenmemesi, işkence görmesi. Sonra evini, çocuğunu terk etmesi. Ama sonra görüyoruz ki sebep adamın çapkın olması. Eşini aldatıyor, sonra da aldattığı kadın dışında başka bir kadın için terk ediyor. Durumları iyiyken, eczaneleri olduğu halde kadın bu işi yapmak istemiyor ve fakir kalıyorlar. Türk filmi tadında bir müştemilatta enişte yanında kalıyorlar. Cem, okul parasını çıkarmak için çalışmaya başlıyor, kuyu kazıcısı çırağı oluyor. Kitabın yarısına kadar kuyu kazıyor, su bulamıyorlar. Bu arada kuyu kazıcısı Mahmut Usta'yı babası gibi düşünüyor, bazen seviyor, bazen kızıyor ona. Su bulunamayınca artık eve gitmek istiyor. Mahmut Usta kaza geçiriyor, tabi bu bir kazaysa. Tamamen bencil duygularla adamı kaderine terk ediyor. Kaza olunca telaşlanıyor, okulunu düşünüyor, kaçıyor diyelim ama çocuk değil. Hatta kitabın sonunda Cem, daha küçüktüm deyince oğlu, bir kadını gebe bırakmayı biliyorsun ama diye ayar çekiyor Cem'e. Bu da Mahmut Usta'yı bırakmasının saçmalığını gösteriyor. Bu arada gelelim Kırmızı Saçlı Kadın'a. Çadır tiyatrosunda oyuncu. Cem kadına aşık oluyor, takıntı haline getiriyor, kadını izliyor. Ama kitabın sonunda iki tane kırmızı saçlı kadından söz ediyor ama bu konuya girmeyeceğim (: Kırmızı Saçlı Kadın, Cem'i tanıyor ve bilerek ilişkiye giriyor. Çünkü kadın Cem'in babasının
Kırmızı Saçlı KadınOrhan Pamuk · Yapı Kredi Yayınları · 202462,2bin okunma