Soru soran insanlar en tehlikeli olanlardır hep. Cevap vermek o kadar tehlikeli sayılmaz. Bazen bir tek soruda bin cevaptan daha fazla patlayıcı madde bulunur.
Satrançtan sonra Zweıg okuma isteği oluşmuştu bende. Nitekim öyle oldu ve 2. kitap olarak bu kitabı seçtim. Bir çocuğun masumluğunu buram buram hissettim. Resmen Edgar’a doya doya sarılasım geldi. Ve kitap bana alanım olan psikolojiden şu bilgileri çağrıştırdı: Çocuk karşındakini ayna olarak görür. Siz ne iseniz o da mutlaka size cevabını verecektir. Siz siz olun bir çocuğun gözlem yeteneğini hafife almayın :)