Yazarın "Delirmemek için yazdım." dediği otobiyografisi.
İkinci Dünya Savaşı döneminde Nazilerin Yahudileri toplama kampına götürmesiyle birlikte yazarın annesinden ve kız kardeşinden kopuşunu; babasıyla açlığı, soğuğu, işkenceleri, korkuyu paylaştığı kampları anlatıyor.
İnsanın düşünmekte, hayal etmekte bile zorlandığı işkencelerin gerçekten yaşandığını görmek çok acı verici. Yaşananlar çok acımasızca ve kitapta da bu acı öyle derin işlenmiş ki.
"Tüm insanlığa okutulması gereken kitap."
Oprah