Ken'an Rifâî'den, bu zümreye mensup birisi, tespih çekerken nasıl tutmak lâzım geldiğini, düz tutulursa Sırat'ın kolay geçinip geçilemeyeceğini sorduğu zaman mâsumâne bir hayretle sual sâhibine, "Tespihle Sırat'ın ne alâkası var? İster yukarı tut, ister aşağı tut. Sen kendine bak, kendini doğru tut, bu kâfidir. Sırat tespihin mânâsı ile alakadardır, şekli ile değil. Tespih demek, Allah'ı tenzih etmek, birlemek demektir, bunu yapabiliyor musun?" diye sormuştu.