Pagos

Pagos
@Pagos35
Tenhalığı seviyorum, sık görüşülmeyen ama bağı da koparılmayan dostlukları. Sakin mekanları, az rastlanılmayı, kendimle kalmayı, kendimi saklamayı ve de sınırlarımı...
Ne ki, insan, hayvan, nebat, cemat hiçbirine karşı adaletten ayrılmamış, ne kötülük işlemiş bir gün yine de temennî etmiş olan bir dosta karşı yaratılmışların insiyâkında, o dostluğu seziş ve anlayış, bir kanuna bağlı olarak işlemektedir ki, en kötü dediğimiz kimselerde bile, bu iç sesi, kendisine zarar gelmeyecek insanı haber veriyor, hatta ona bir saygı yaratıyor.
Sayfa 48 - Kubbealtı Neşriyatı·Kitabı okudu
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
O, insanın insana sunduğu herhangi bir iyilikte en küçük bir menfaate tahammül edemez. Sırasında, ferâgatlerimizi, fedâkârlıklıklarımızı, hatta sevgilerimizi Bir nevi menfaatin gölgeler gibi olduğunu sezerek, bunu lokmanın içindeki çöp gibi, derhal fark edip çıkarır.
Sayfa 44 - Kubbealtı Neşriyatı·Kitabı okudu
Sonra şu genç yaşında güreştiği iş ve hayat şartları da az yorucu, az ezici değil midir? Fakat her ne olursa olsun, o, zahmet ve meşakkatleri hayatından sürüp çıkarmak isteyecek acemi insan değildir. Bilâkis acı ve mihnetlerin kuvvetli elleri, zevk ve sürûrun asla açamayacağı kapıları ardına dayadığını pek iyi bilmektedir. Varsın insanlar, şeytana lânet etmekte yarış etsinler. Şeytansız bir dünyanın, tek kefesi boş bir teraziden ne farkı kalır? Hem hayat, ona bu memlekette bir yandan ezâ vermişse de, bir yandan da safâ vermemiş midir?
Sayfa 43 - Kubbealtı Neşriyatı·Kitabı okudu
"İnsanları seveceksin, senin içinde tükenmez af, merhamet ve müsâmaha hazîneleri var. Onun için yalnız insanları değil, bütün mahlûkatı aynı yorulmaz hız ve aynı tükenmez iştiyakla seveceksin. Sende mevcut cevherleri cömertçe harcamalısın . İnsanları insanlara iştirak ederek, hatalarında ve sevaplarında, onlarla bir olarak seveceksin. Doğumları ile çoğalıp ölümleri ile eksilecek kadar onlardan olacaksın. Senin bir insan olarak vazîfen, insanların yüzünü müşterek, samîmî bir gâyeye bir ideale çevirmektir ve bunun birçok yolları vardır. Fakat en kestirme, en güzel, en büyük yol aşk ve îman yoludur. Hudutsuz bir insanlık aşkı... Beşeriyetin tek selâmet kapısı her zaman budur. İnsan kemâle, beşerîlikten ulûhîliğe, kısacası Allah'a ancak ve ancak bu yoldan ulaşır."
Sayfa 18 - Kubbealtı Neşriyatı·Kitabı okudu
San'atkârın zihninde tohum hâlinde olan yaratma noktası, eserinden daha müşküldür. Küçücük bir çekirdek, dallı budaklı ağaçtan daha müşküldür. Hiçbir söze bürünmemiş olan vecit hâli, gözyaşlarından daha müşküldür. Sırasında tek sözün mihrâkını bulmak, kırk deve yükü kitap okumaktan daha müşküldür. Belki de bu yüzdendir ki İmâm-ı Ali: 'İlim bir noktadır, onu câhiller çoğaltmışlardır," diyor.
Sayfa 14 - Kubbealtı Neşriyatı·Kitabı okudu