Firdevs sadece bir kadının hikayesi değil susturulmuş bir hayatın iç sesi, onun öfkesi yalnızlığı ve seçimleri bize uzak değil tam tersine toplumun görülmez baskılarını bir insana nasıl yavaş yavaş kendinden uzaklaştırabileceğini çok net gösteriyor. Onun yaşadığı şey bir kaderden çok sistemli bir sıkışmışlığın sonucuydu. Kitaptan bana kalan acıma değil derin ve rahatsız edici bir gerçeklik hissi oldu. Birçok etkinlediğim kısımlar oldu bunlardan ilki Firdevs'in en dip noktaya indiği anda hissettiği gücün aslında dışarıdan gelen bir güç değil ilk kez kendi sınırlarını belirleyebilmesinden doğan yanıltıcı ama gerçek bir kontrol duygusu olduğunu fark etmem oldu. Hayatı boyunca nesneleştirilen bir bedenin en azından değerini kendisinin belirleyebildiği bir alana dönüşmesi ona paradoksal bir özgürlük hissi verdi bu yüzden onun gücü yükseliş değil çöküşün içinden doğan sert bir farkındalık aslında. En çok etkilendiğim kısımlardan bir diğeri de Firdevs'in ölümü seçmesiydi.
Aslında bir son değildi hayatı boyunca elinden alınan tüm seçimlerinin ardından ilk kez "ben" diyebilmesiydi çünkü onun yaşamı boyunca kararları hep başkaları verdi,sesi hep bastırıldı ölüm anında ise ilk defa hiçbir sistemin, hiçbir otoritenin ona dokunamadığı bir alana geçti.
Bu yüzden bu seçim yok oluş değil geç kalmış bir ilk gerçek özgürlük anıdır.
Nevâl El-SeddaviSıfır Noktasındaki Kadın
📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
İnsanın kendisiyle mesafesi, dünyanın geri kalanıyla arasındaki mesafeden daha büyükmüş. Yalnızlık, hayatın içindeki küçük bir parça değil, hayatın ta kendisiymiş.
Algernona Çiçeklerle ile vedalaştım. Zekası artırılan Charlie'nin değişimini, yükselişini ve ardından kaçınılmaz düşüşünü okurken aslında insan olmanın ne kadar kırılgan bir dengeye bağlı olduğunu hissediyoruz. Bir yandan bilginin kapıları açılırken diğer yandan yalnızlığın derinleşmesi hikayeyi daha da sarsıcı kıldı. Benim en çok içime dokunan şey bu dönüşümün ne kadar sessiz ama acı verici oluşuydu. Gösterişsiz bir şekilde büyüyen bu hikaye bittiğinde geride ağır ama anlamlı bir iz bırakıyor. Vedası bile hikayenin kendisi kadar içten ve unutulmazdı.
Keyifli okumalar
"Lütfen vaktiniz olursa Algernonun arka bahçesindeki mezarına birkaç çiçek koyun olur mu"
"Bazen özenilen dolu rutinler sadece romantize edilmiş bir çerçeve olabilir. Kulisini görmediğimiz bir sahneye şahitlik ediyoruz,hepimiz. Ve yargılarken -en çokta kendimizi- kulisi hep gözardı ediyoruz:)
Anlamlı bir hayat yaşarken bile bir sonraki katmanda anlam aramaya çalışıyoruz.
Tüm katmanlar doluyken bile sonraki katmanda yolunda olmayan ufacık bir şey yetersizim,eksiğim gibi cümlelerle en çok kendimize yüklenmemize neden oluyor."