İstibdat devletini yöneten tek adamın bu gücü yine tek bir adama bırakması, istibdat yönetiminin doğasından kaynaklanır. Bir adama beş duyusunun beşi de kendisinin her şey, diğerlerinin hiç olduğunu söylüyorsa, bu adam doğal olarak tembel, cahil ve zevk düşkünü olur. Bu nedenle bütün meselelerden elini çeker. Söz konusu meseleleri birden fazla kişiye emanet etse, bu kişiler arasında kavgalar olacaktır. Bir numaralı köle olabilmek için entrikalara girişecekler, hükümdar idareyi yeniden ele almak zorunda kalacaktır. Bu nedenle, meseleleri hükümdarla aynı güce sahip olan bir vezire devretmek çok daha kolay olacaktır. Bu tip devletlerde, bir vezir tayin edilmesi temel bir kuraldır.
Sayfa 23 - Türkiye İş Bankası Yayınları