Akılla bir konuşmam oldu dün gece
Sana soracaklarım var dedim
Sen ki her bilginin temelisin
Bana yol göstermelisin
Yaşamaktan bezdim ne yapsam
Birkaç yıl daha katlan dedi
Nedir dedim bu yaşamak
Bir düş dedi birkaç görüntü
Evi barkı olmak nedir dedim
Biraz keyfetmek için
Yıllar yılı dert çekmek dedi
Bu zorbalar ne biçim adamlar dedim
Kurt, köpek, çakal, makal, dedi
Ne dersin bu adamlara dedim
Yüreksizler, kafasızlar, soysuzlar, dedi
Benim bu deli gönlüm dedim
Ne zaman akıllanacak
Biraz daha kulağı burkulunca dedi
Hayyam'ın bu sözlerine ne dersin dedim
Dizmiş alt alta sözleri
Hoşbeş etmiş derim dedi
Ben olmayınca bu güller yok
Ben olmayınca bu serviler yok
Kızıl kızıl dudaklar yok
Mis kokulu şaraplar yok
Sabahlar, akşamlar yok
Sevinçler tasalar yok
Ben düşündükçe var dünya
Ben yok o da yok
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯
Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
"Kim yıldızlara ulaşmak isterse, derinlikleri görebilmeli."
-İnsan, hem en yüksek potansiyele hem de en derin çöküşe sahiptir. Gerçek aydınlanma, bu ikisini anlamaktan geçer.-
"Yalnızlık, bir hastalık değildir; o, en güçlü ruhların kaderidir. Zayıflar, kalabalıklarda huzur bulur; güçlüler ise yalnızlıklarında özgürleşir. Sen yalnız mısın? O halde korkma, çünkü belki de yükseliyorsundur!"
"Sana öğretiyorum: Yaşamın anlamı, ona yüklediğin anlamdır. Yaşamın amacı, senin koyduğun amaçtır. Yaşamın değeri, ona verdiğin değerdir. Yaşamın hiçbir anlamı yoktur, ama sen ona anlam verebilirsin. O halde, güçlü ol ve ona en büyük anlamı sen yükle!"