Orhan Pamuk’un okuduğum ilk kitabı ve çok beğendim.Yolu karsa düşen Ka isimli başkahramanımız bölgedeki gelişmeleri bize aktarır.Laiklik, muhafazakarlık, başörtüsü ve terör örgütü kitabın ana temasını oluşturuyor.Güzel akıcı ve okunması kolay bir kitap.
KarOrhan Pamuk · Yapı Kredi Yayınları · 202517,8bin okunma
Reşat Nuri GÜNTEKİN’in okuduğum ilk kitabı idi (Bu benim ayıbım olsun).Zaman olarak II. Meşrutiyet’in ilanından Cumhuriyet’in ilanına kadar olan süreyi kapsıyor.Konumuz ise cahil ve eğitimsiz bırakılmış Anadolu.Sarıklıların güdümünde herşeyleri sömürülen zavallı köylü insanlar.Kişimiz ise açık görüşlü ve idealist bir öğretmen.
Yaban ve Şeyh Zeynullah ve Sınıf Arkadaşları kitapları ile benzer öğeler taşıyor.Bu kitapları beğenenlerin okuyabileceği ilk dönem Cumhuriyet edebiyatı için çok güzel bir kitap.
Yeşil GeceReşat Nuri Güntekin · İnkılâp Kitabevi · 20184,468 okunma