Öncelikle İsviçre İskandinavya ülkesi değildir :) Sizi aydınlatayım Danimarka, İsveç ve Norveç İskandinav ülkeleridir. Bu ülkelerle birlikte Finlandiya, İzlanda, Faroe Adaları ve Grönland İskandinav ülkelerini oluşturmaktadır.
Bu yanlışınızı düzelttikten sonra, din bilimle iç içedir demişsiniz, size üzücü haber dinin bilimle alakası yoktur. Hangi kutsal kitapta matematik, geometri, fizik formülü bulunmaktadır. Bir kere en basitinden hiçbir kutsal kitapta dünyanın yuvarlak olduğu ve güneşin etrafında döndüğü bile bilinmemektedir. :) Burdan yola çıksanız bile dinin bilimle bir alakası olmadığını anlarsınız. Bende sizi bir konuda aydınlatayım Norveç’te suç işleyenlerin yüzde 80’i müslaman göçmen ve dindar olduğu kanıtlanmıştır. Refah seviyesi arttıkça suç artmaz aksine azalır. Son üç yılda Hollanda gibi bir ülke suçlu azaldığı için üç hapisanesini kapattı. Siz hangi verilere dayanarak söylüyorsunuz bilmiyorum ama aktardığım bilgilere kolayca ulaşabilirsiniz. İntihar sıralamasına gelince 183 ülke içerisinde -ki bazıları minik ülkelerdir- Norveç intihar sıralamasında 102., Danimarka 105., Hollanda 98., İsviçre 82., İzlanda 65. dir. Atıp tutacağınıza “bilimsel” verilere bakmanızı öneririm. Ayrıca Karl Marx’ın aynen aktarmış olduğunuz cümlesi hangi kitabında, yazısında geçiyor bana yazabilir misiniz, internette yaptığım araştırmada böyle bir sözüne rastlamadım. Marx’ın Kapital’nin neresinde yazıyor, elimde mevcut açıp bakmak istiyorum. Tarihin hiçbir yerinde hiçbir medeniyet dinsiz yaşamamıştır sözünüze gelince, 3900 yıl öncesine kadar bildiğim kadarıyla doğrudur bu, her toplumun dini vardı fakat son yüz yılda Joponya, Çin, Rusya ve Avrupa ülkesinin çoğu haklı olarak ve “bilimin” ilerlemesiyle dinden vazgeçti. İnsanın yaşayabilmesi, iyi ve kötüyü ayırt edebilmesi için bir dine ihtiyaçlarının olmadığının farkına vardılar. Dinin bilime ve ilerlemeye hiçbir katkı ve faydasının olmadığı bir aydınlanma yaşadıkları içindi bu. Son olarak “bilimsel” veri sunmayacağınız tüm bilgilerinizi kendinize saklayın, kıymetli vaktimi doğru olmayan bilgilerinizi açıklamak için yeterince uğraştım. İyi geceler dilerim. :))