Tanrım, artık bilmiyorum… Senden başkasını artık bilmiyorum. Bana rehberlik et. Bazen karanlığa gömülüyormuşum ve o görme yetisini kazanırken ben bu yetiden mahrum olacakmışım gibi geliyor.
— Her şeyi bilmek, nedenini, nasılını, olanaksız,- dedi ihtiyar.- Kuşa dört değil, iki kanat uygun görülmüş, çünkü iki kanatla uçmayı bilir; insana da her şeyi değil, sadece yarısını, ya da çeyreğini bilmek uygun görülmüş. Yaşamak için ne kadar gerekirse o kadar bilir.
Zıtlık kavramı evrende en üst düzeyde hüküm sürerdi. Canlı şeyler olmasa hiçbir şey ölü olamazdı. Çirkin şeyler olmasa güzellik olamazdı; keder olmasa mutluluk, hapishaneler olmasa özgürlük olamazdı.