Zehebiye

Zehebiye
@Rebullavandaa
“Boşluğun içinde zamanın dışında.” • Not defteri niyetine yazdıklarımdan ve ruhuma dokunan kitap alıntılarımdan ibaret bir profil..
İnönü Üniversitesi
Ankara
1996
399 okur puanı
Ocak 2021 tarihinde katıldı
Herkese merhaba. Uzun zamandır hayalini kurduğum bir meslek olan doktorluğa dün itibariyle ilk adımımı attım. Bu hayalimi gerçekleştirirken yaşadığım zorlukları, süreci ve devamında okul hayatımla ilgili gelişmeleri paylaşacağım blog hesabımı artık açtıımmm🎉🎉. Benim gibi hayallerinin peşinden koşan insanlara yol gösterici olmaya, onları motive etmeye çalışacağım. Desteklerinizi bekliyorum ☺️. instagram.com/acildenbeklenen...
1000Kitap
Zehebiye
Hayırlı olsun 🧿🎉
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Bu dünyada renk, nakış, lezzet, ne varsa küstüm; Gözümde son mârifet , Azrâile tebessüm..
Sayfa 147
Şiir
sır isimli okura yanıt verildi
Zehebiye
Güzel yorumunuz için ben teşekkür ediyorum 🙏🏻
9/10
·152 syf.··
2021 2. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 07 Nisan 2021 22:29
BÜTÜN HAYVANLAR EŞİTTİR AMA BAZI HAYVANLAR ÖBÜRLERİNDEN DAHA EŞİTTİR. Hayvan Çiftliği'ni okumadan önce 1984'ü okuduğumdan olsa gerek- tabi bir de kitapların yakın dönemlerde yazılmasından -birbirlerine çok yakın konuları, harika bir kalemle anlattıklarını düşündüm. Distopik bir dünyada kendi gerçekleğimizi görmek bana Azra Kohen'in "masalla gerçeği ayırt edebilecek okurlara" sözünü hatırlattı. Orwell'ın henüz iki eserini okumama rağmen kalemine hayran kaldığımı söyleyebilirim. Anlatım biçimi bir o kadar akıcıyken, okuduğunu anlatmakta düşündüren de bir kalemi var. Beni en çok hayrete düşüren ve düşündüren de hayvanların -gerçeklik için düşürsek de insanların- ne kadar zayıf bir hafızaya sahip olduklarını fark etmem oldu. 1984 eserinde de ele aldığı gibi geçmişi elinde tutan şimdiye ve geleceğe hakim olabiliyormuş gerçekten ve geçmiş aslında çok kolay yok edilebilir ya da değiştirilebilir bir şeymiş... Celal Üster'in de dediği gibi özgürlüklerini savunamayanların ödedikleri bedel ağırdır. Özgürlük, değerli olduğu ölçüde kırılgandır da.... Hayvanlar yönetimi ele geçirince özgür olduklarını düşünmüşlerdi çünkü artık yalnızca kendileri için çalışacak, yaşayacaklardı; bir başkasına hizmet etmeyecek, yani özgür olacaklardı. Ama gelin görün ki insanlar domuzlara, domuzlar insanlara dönüşmüştür... Okuyan herkesin neden bu denli hayran kaldığını ve tavsiye ettiğini şuan daha iyi anlıyorum ve bende bu kervana katılmaktan mutluluk duyuyorum. İnceleme yazmak, aslında bir şeyler yazmak bayağı zormuş gerçekten. Kafanda binbir kelime, düşünce cirit atarken onları yazıya geçirmek, filtrelemek, düzenlemek asla kafandaki gibi durmuyormuş onu daha net bir şekilde görmüş oldum. Bu konuda yenilikçi fikirlere de daima açığım. Umarım okur, üzerine düşünür ve çok beğenirsiniz.
Hayvan ÇiftliğiGeorge Orwell · Can Yayınları · 2024296,8bin okunma
Zehebiye
Diline emeğine sağlık canım benim ❤️ İncelemen bana ilham oldu, muhakkak alıp okuyacağım bu eseri 🍀
İnsan hiç görmeden güvenebilir mi? Fikrinizi yazın önemli benim için
Aşk
Zehebiye isimli okura yanıt verildi
Zehebiye
Aynı fikirdeyim 🌹