Gerçi sarhoş anlarımda arzularım olmuyor değildi ama aylıkken bunun bir yanılgıdan başka bir şey olmadığını, arzulanacak bir şey bulunmadığını görüyordum.
..Her fırsatta, ama her fırsatta memleketinden, Türkiye’den söz etmek isterdi. Türkiye’yi çok göresi geldiğinde Azerbaycan’a gidermiş. Orada Türkçenin Türkiye Türkçesine çok yakın oluşu ayrıca hoşuna gidermiş.”
“Neruda, denizi gemileri çok severmiş. Şair ruhuyla evinde de denizdeymiş gibi yaşamak istemiş. Bu yüzden evin bir bölümünü gemiye benzetmiş. Evde kaldığı zamanlar günün çoğunu burada geçirirmiş…”
Yaşamının dörtte biri hapiste, dörtte biri de sürgünde geçer.
Hapisliğin de başka bir sürgün olduğu kabul edilirse, hep sürgünlerde yaşayan ama, hep sürgünler veren bir şairdir.