"Burası kalbinin en değerli yeridir. Burada siyah bir nokta vardır. Canın canı, sevenin cananı buradadır. O nokta kurumuş bir damla kandan ibarettir. Adına sevda denir, siyaha çalan rengi yüzünden ona sevda derler. Bütün tecelli denizleri, bütün aşk ve ihtiras fırtınaları işte o bir damla kanın içinde dalgalanıp çırpınır. Aşırı sevgi bu damlayı tahrip edip dağıtırsa parçaları bütün vücuda dağılır..."
İnsanlar yaratılışlarının gereği madde ile mana dengesinde yaşamak isterlermis. Madde tükenince geride bıraktığı boşluğu mana doldurur. Yahut mana yükselince madde bedeni terk edip gidermiş. Zaten Alllah da insanı bu madde mana dengesi üzerinde yaratmış. İnsanın içinde her biri yarı yarıya etkin imiş. Mutlu olmak veya iyi kulluk edebilmek için maddenin göstergesi olan beden, eller, ayaklar, kirpikler, gözler ile mananın göstergesi olan düşünce, duygu, iman gibi bahisler birbiriyle dengeli tutulmalıymış. İnsan, bunların her ikisini de eşit kabullenir veya sahiplenirse bahtiyar bir ömür sürermiş....
Sayfa 66 - kapı yayınevi İskender pala od .. Sitare nin söyledikleri·Kitabı okudu