Rim

Rim
" Gülme, ağlama, nefret etme, sadece anla ". {B. Spinoza}
Bunca ugraşacağımı bilsem bu yola başkoymazdım:)
4/10
·232 syf.·
2025 15. kitabı
Serhat Yabancı, bizim topluma doğru bakışla baktığına ve ilişkiler için de bu noktada çoğunlukla gerçekçi yorumlar yaptığına şahitlik ettiğim bir isim.Bu eseri dahi toplumun yapısı göz önünde bulundurularak yazılmış kıymetli bir eser. Bununla birlikte kişisel gelişimini önemseyen, psikoloji,sosyoloji alanları başta olmak üzere okumalar yapan bir faniyseniz bu kitap sizi tatmin etmeyecektir.Başlayıp zaman israfında bulunmayın diye söylüyorum.İlişkilere ve Kendine Bakış 101 seviyesinde olduğunu düşündüğüm bir eser. 100 Adımda Mutluluk 1)Farklı olmak üstün olmak değildir. 2)Daha kötü duruma düşeceğin korkusuyla kendini engelleme. 3)"Ama"larından vazgeç. 4)Zorunluluklardan kurtul.Kendini mecbur kılma hiçbir şey için. 5)Önce yapabileceklerini düşün, sonra nasıl yapacağını. 6)Geçmişin üzüntüsü mü, geleceğin kaygısı mı ?Karar ver nerede yaşamak istiyorsun ? 7)Hiçbir şey beklememek değil doğru kişiden beklemek. 8)Yüzleş, bahaneye sığınma. 9)İnsanlara yaranma.İnsanlara yaranmaya çalıştıkça yara alırsın. 10)Yaşamının sorumluluğunu al.İnsanları eleştirme. 11)Yalnızlıktan kaçma. 12)Sorunların üzerine git, yok sayma. 13) İçgüdülerini tanı ve doğru kanalize et.Onlarla konuş. 14)Özeleştiriyi iyileşmek olarak say. 15)Her saniye mutlu olmak zorunda değilsin. 16)Genetiğini tanı, hedeflerini seçerken aklının bir ucunda bulunsun. 17)Mutlu etmeyenlerle meşgul olma. 18)Herkesi memnun etmekten vazgeç. 19)Gerginlikten değil, patlamalardan kork. 20)Taviz, sabır değildir. 21)Ön plana çıkma her yerde. 22)Başkalarının değeri ile iyi hissetme.Yoksa iyi hissetmek için hep başkalarına bağımlı hale gelirsin. 23)Önce gerçekçi bak, sonra pozitife odaklan. 24)Ya sevdiğin işi yap ya da yaptığın işi sev. 25)Hayatındaki ilişkiyi iyileştir ya da bırak. 26)Ailenle ol. 27)Dostun
Mutluluk
Düşündüğün Gibi DeğilSerhat Yabancı · Avrupa Yakası Yayınları · 2016909 okunma
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Asla Okumayın, Okutmayın !
Puan vermedi·196 syf.·
2024 87. kitabı
Spoiler içermez.Spoiler verecek içerik bulunamadı ! Bir kitaptan herkesin beklentileri farklıdır.Bununla birlikte kitap niçin okunur ? diye bir soruyu yineleyip kendimize sorsak elbette arttırılabilir ancak benim zihnime şunlar geliyor gecenin bu saatlerinde: • Yeni bir ufuk açması adına, • Bir değer inşa etmek adına, • Yeni bir şeyler öğrenip eski bilgilerle harmanlamak yahut eski bilgileri özümsemek adına, • Erdemlere dâir yeniden dikkatlerin uyanması adına, • Etrafımızda olan akışın farkında olup evreni, insanı anlamlandırmak adına vs vs. Kendi seçimim olmadan okuduğum bir eser oldu.Ancak bende huydur başladığım kitabı bitirmeden bırakmamak.(Bu kesinlikle takıntı, asla olumlamıyorum :) ) Eğer sizlerden biri de benim gibi olur da vakit kaybeder, eşe ,dosta alma niyetinde olursa aman ha diyeyim derhal vazgeçin.Ne feyzinizi artırır, ne ufkunuzu genişletir.Bomboş bir kitap.Almayın ,aldırtmayın. *İyi şeylerden istifade edilmesi adına kötülerin görünürlüğünü dahî azaltmak gerektiği kanââtindeyim.Ancak bu ikazı yapmayı kendime görev belledim.Selametle kalın.
1000Kitap
Orası Uzun HikayeOsman Eker · Platanus Publishing · 20211 okunma
9/10
·117 syf.·
2024 76. kitabı
Dikkat spoiler (ipucu) içerir! Bir esere inceleme yazarken hep bir şeyleri ıskalamaktan ya da herhangi bir meseleyi fazlaca ön plana almaktan çekindiğim için yazmamakla işi neticelendiriyorum :) Ancak bu eserde kendimi motive ettim. Üniversite döneminden beri elimde bulunan fakat geciktirmiş olduğum bu eser için kendimi esefle kınıyorum.Ardından ise yayınevlerinden bir ricada bulunmak istiyorum.Lütfen bu hacim olarak hafif ancak kıymeti yönüyle ağır olan kıymetli eserin baskısı için gayret edin.{Uzay boşluğuna gönderilen bir temenni:)} Bu eserde elbette birçoğumuzun önbilgi sahibi olduğu örtünmeye ilişkin yorumlar Batı kültürü ve Doğu kültürleri temelli ele alınmış.Kime göre neye göre Batı veya Doğu diye yargılayabilirsiniz beni ancak gelin görün ki ya öyle ya böyle bilimsel faaliyetlerde faal ; medya ve kitle iletişimde ve bu mecralardaki algı yönetiminde üst düzeyde olan ; aynı şekilde ekonomik olarak üstünlük kuran toplumların kavramlarıyla konuşuyoruz.Bu nedenle bu durumu onaylamasam da günün sonunda bu şekilde ifade etmek durumunda kalıyorum.Gelelim yazara ve esere... İranlı düşünür Ali Haddad Adil'i okurken aslında şahsının birçok kişiye ilhâm olduğunu düşündüm.Eserdeki analizler, mukâyeseler o kadar yerindeydi ki kasem ederek söylüyorum zevkle, pür dikkat ve heyecanla okudum.Genel anlamıyla örtünmenin sebepleri ve faydaları üzerinde durulmasının yanı sıra bunun Doğu-Batı ayrımı gözetmeksizin medenî toplumların hepsinde var olan ve saygınlıkla ilişkisinin de bâriz bir şekilde ortaya konulduğu bir hakikat olduğunu okuyacaksınız.Japonların bile iyi bir dirence sahip olmalarına karşın Batı'nın etkisine maruz kalanlardan olduğunu ; Ali Bey'in deyimiyle Garbzedelerden olduğunu göreceksiniz. Satır aralarını okurken bir diğer ilgimi çeken nokta ise Türkiye ve
Doğu-Batı
Çıplaklık Kültürü ve Kültürel ÇıplaklıkAli Haddadadil · Kitap Yayınları · 198416 okunma
8/10
·246 syf.·
2024 65. kitabı
Tarihi şahsiyetler içerisinde amasız sevdiğim ve minnetle, hürmetle dâima andığım kıymetli Mehmet Akif Ersoy'un ismiyle müsemmâ ; insafına, efendiliğine ve işine sadakatine hayranlık duyduğum değerli gazetecimiz Mehmet Akif Ersoy 'un eseri için eline, emeğine,yüreğine sağlık diyerek şükranlarımı sunuyorum.Bu eser için o kadar çok söylenecek şey var ki düşüncelerimi toparlamakta güçlük çektiğim için neden okunmasını tavsiye ettiğimi, birkaç paragraf(!) alıntılayarak ifade etmenin konforuna teslim olmak istiyorum. Zîra okurken zihnim, ruhum çok bîtap düştü.Bu eser, İsrail ve ona yardakçılık yapanlara olduğu gibi içimizdeki gûya Gazze'nin yanında olanlara da kızgınlığımı artırdı. :( Sizlere en çok merak edilen "toprak satma" meselesi üzerinden bir bölüm sunacağım.Spoiler ( Türkçe karşılığı için ben " eserden kesitler " demekle yetineyim.) içerir ! Bu Topraklar Eskiden Filistinliler'indi.(sf 213-216) "Filistin direnişi karşısında en çok kullanılan argüman, İsrail 'e toprak satıldığı iddiasıdır.Bu iddia, esasında bir hayli kafa karıştırıcı.Bazı cenahlar eskiden beri Osmanlı 'nın Filistin 'i büyük paralar karşılığında İsrail'e sattığını söyler.Oysa Theodor Herzl bile Sultan Abdülhamid'in kendisine bu teklifi her götürdüğünde ret yanıtı aldığını "Hatıralar" kitabında ifade etmiştir.Sonraları ise bazı Filistinliler'in İsrail'in câzip tekliflerini kabul ettiği söylentileri dolaşmaya başlamıştır... Mülakatlarım neticesinde şu iki sorunun yanıtını bulmuştum. Birincisi ; Filistinliler gerçekten topraklarını sattılar mı? Hâlâ satabiliyorlar mı? Satarlarsa başlarına ne geliyor ? İkincisi ; toprak meselesiyle dolaylı olarak ilişkili sekülarizm konusu.Artık İslamcıların bu meseleye eğilmesiyle konunun siyâsi bir dava haline gelmesi ve din ekseninden çıkmış
Filistin için söylenecek çok şey var
TünelMehmet Akif Ersoy · Kapı Yayınları · 2017574 okunma
Şiddetle değil (X) Coşku ve Muhabbetle (✓) Tavsiye
8/10
·212 syf.·
2023 216. kitabı
İbrahim Paşalı 'nın 10 yıl süresince birçok konudaki görüşlerini paylaştığı yazılarından oluşan bu eser olumlu ve olumsuz duygularınızı iliklerinize kadar yaşamanızı sağlayacaktır.Ancak bulunduğu mahalleden ve savunduğu görüşlerden kibirle emin olanların okurken kendini dizginlemesi güç olacaktır ! :)) Spoiler içerir! Gerçekten çok etkilendiğim bölümlerden biri ünlü Blues sanatçısı Jerry Ricks ve eşinin İstanbul özelinde Türkiye sevgisinin anlatıldığı bölümdü.Şu anki ülke koşullarını birazdan yapacağım yorumumun dışında tutuyorum.Ancak bizler Nuri Pakdil'in söylemiyle Batı 'ya bakarken boynu ağrıyıp tutulan bir topluluk haline geldik.Ağzı açık ayran budalası gibi ne yiyeceğimiz, ne içeceğimize hatta nasıl bir hava soluyup soluyamayacağımıza kadar her alanımızı kuşatmaya çalışanların ardından gidiyoruz hem de öz-ü-gürce.Ancak işte böyle güzel insanlar ise bizlere alçaklık kompleksimizi bir kenara bırakmamız gerektiğini ve neyin bizler için kıymetli olduğunu bir kez daha hatırlatıyor.Herkesin Avrupa 'da bir yaşam kurmayı en azından hayâl ettiği bir süreçte İstanbul'a taşınmaya karar veriyorlar.İstanbul'da huzurlu zamanlar geçirdikten sonra Jerry bir "inme" geçirerek vefat ediyor.Onun ölümünden bir süre sonra Nancy (Naciye) İbrahim Bey'e bir not bırakıyor. Gerçekten beni de çok mutlu etti bu not... "Çok mutlu haberim var... 21 Eylül/Ramadan geçen aydan 'Shahada'(Kelime-i şehadet) yaptım:-) Mutluyum!
Edebiyat-Düşünce
Entelektüellerin Hurafeleriİbrahim Paşalı · Profil Yayıncılık · 2013663 okunma