Rim

Rim
" Gülme, ağlama, nefret etme, sadece anla ". {B. Spinoza}
@Rim01·
·
sabitlendi
Dersini almadığın her şey tekrarlanır...
"Hep aynı olaylarla karşılaşıyorsun çünkü sende hiçbir şey değişmiyor. Benzer, benzeri çeker.Cenneti yaşayan cennete, cehennemi yaşayan cehenneme doğru yol alır. "
Sayfa 81
Duygu/Düşünce
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Üç Dil
... En azından üç dil bileceksin En azından üç dilde düşünüp rüya göreceksin En azından üç dil Birisi ana dilin Elin ayağın kadar senin Ana sütü gibi tatlı Ana sütü gibi bedava Nenniler, masallar, küfürler de caba Ötekiler yedi kat yabancı Her kelime arslan ağzında Her kelimeyi bir bir dişinle tırnağınla Kök sökercesine söküp çıkartacaksın Her kelimede bir tuğla boyu yükselecek Her kelimede bir kat daha artacaksın En azından üç dil bileceksin En azından üç dilde Canımın içi demesini Kırmızı gülün alı var demesini Nerden ince ise ordan kopsun demesini Atın ölümü arpadan olsun demesini Keçiyi yardan uçuran bir tutam ottur demesini İnsanın insanı sömürmesi Rezilliğin dik alası demesini Ne demesi be Gümbür gümbür gümbür demesini becereceksin En azından üç dil bileceksin ...
Edebiyat
Umuyorum Tanrım hâlâ umuyorum. Eski Tanrılar acımasızdı, sen değilsin biliyorum İyilik ve merhametsin sen, bağışlayıcılıksın. Umuyorum Tanrım, hâlâ umuyorum(koro) Bu ölümlünün yüreğinde yalnızca en saf aşk var Yaşamını sunuyor uzak bir yabancıya, karşılığında tek bir gülümsemeye razı Ve şükrediyor Tanrı'ya, ona bağışlanan azıcık şey için, başka bir şey istemiyor. Eğer böyle birine cömert davranmazsan Tanrım, kime davranırsın ki ? (Bu arada Gezgin Jaufré 'in üstüne eğilir ve soluk almadığını fark eder... Clémence 'a her şeyin bittiğini işaret eder...Üzüntüsü yerini yavaş yavaş öfkeye, baş kaldırmaya bırakır. Ayağa kalkar ve intikam isteyen yumruğunu Tanrı'ya savurur.) Clémence: Sana inanmıştım Tanrım, umutlara kapılmıştım Böylesine cömert birine daha da cömert davranırsın diye Sana inanmıştım Tanrım, umutlara kapılmıştım Böyle sevgi dolu birine daha da çok sevgi gösterirsin diye Yalnızca bir saniye, gerçek bir mutluluk anı Bağışlarsın bize diye ummuştum, acısız, hastalıksız Yaklaşan ölümün gölgesi olmadan üstümüzde Basit, kısa bir mutluluk anını çok mu gördün bize ? Toplanan Koro : Sus kadın, tutkun başından alıyor aklını Sus kadın, sessiz ol ! Clémence: Neden cezalandırdın onu ? Bana tanrıça dediği için mi ? Yoksa Haçlı saydığı için mi kendini, kafirlerle savaşa gider gibi ve gelip beni bulduğu için mi? İnsanların mutluluğunu kıskanıyor olabilir misin ? Toplanmış Koro :
Sayfa 75
Edebiyat
Jaufré ve Gezgin
Biraz daha bekleyebilseydi ölüm dışarıda, böyle sarsacağına beni sabırsızca. -Ama ölüm bu kadar yakın olmasaydı Jaufré, Sevdiğin kadın şu anda yanında olmazdı, sarılmazdı sana, O güzel kokusu duyulmazdı soluduğun havada, Ve "seni seviyorum Jaufré" demezdi sana.
Sayfa 70
Edebiyat
Jaufré ve Arkadaşlar Korosu
Kötüye kullanmayalım Tanrı'nın iyiliklerini !Ölmeden sizi bir kez görmeyi bahşetmesini diledim ondan işte karşımdasınız. Bu dünyadan saklayacağım son imge, yüzünüz olacak ve bana sarılan gözleriniz. Duyacağım son ses beni yatıştırmaya çalışan sesiniz Ve ölümlü bedenimin son hissedeceği, avucunuzda uykuya dalan bitkin elim. Daha ne isteyebilirim ki Tanrı 'dan ? Nasıl daha eksiksiz bir sevinç tadabilirim, yüz yıl daha yaşasam ? -Lanet olsun aşka, Yaşamı küçülttüğünde gözümüzde, Lanet olsun aşka, Yaşama ihanet edip ölüme yandaş olduğunda. -Aşka lanet etmeyin dostlar, Odur bize sevinçlerimizi veren Neden geri almak da onun hakkı olmasın ?Hiçbir zaman aşk değildir bize layık olmayan, oysa biz layık olmayız ona kimi zaman. Hiçbir zaman bize ihanet etmez ve biz oluruz hep ona ihanet eden.
Sayfa 68
Edebiyat