"Hep aynı olaylarla karşılaşıyorsun çünkü sende hiçbir şey değişmiyor.
Benzer, benzeri çeker.Cenneti yaşayan cennete, cehennemi yaşayan cehenneme doğru yol alır. "
📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
...
En azından üç dil bileceksin
En azından üç dilde düşünüp rüya göreceksin
En azından üç dil
Birisi ana dilin
Elin ayağın kadar senin
Ana sütü gibi tatlı
Ana sütü gibi bedava
Nenniler, masallar, küfürler de caba
Ötekiler yedi kat yabancı
Her kelime arslan ağzında
Her kelimeyi bir bir dişinle tırnağınla
Kök sökercesine söküp çıkartacaksın
Her kelimede bir tuğla boyu yükselecek
Her kelimede bir kat daha artacaksın
En azından üç dil bileceksin
En azından üç dilde
Canımın içi demesini
Kırmızı gülün alı var demesini
Nerden ince ise ordan kopsun demesini
Atın ölümü arpadan olsun demesini
Keçiyi yardan uçuran bir tutam ottur demesini
İnsanın insanı sömürmesi
Rezilliğin dik alası demesini
Ne demesi be
Gümbür gümbür gümbür demesini becereceksin
En azından üç dil bileceksin
...
Umuyorum Tanrım hâlâ umuyorum.
Eski Tanrılar acımasızdı, sen değilsin biliyorum
İyilik ve merhametsin sen, bağışlayıcılıksın.
Umuyorum Tanrım, hâlâ umuyorum(koro)
Bu ölümlünün yüreğinde yalnızca en saf aşk var
Yaşamını sunuyor uzak bir yabancıya, karşılığında tek bir gülümsemeye razı
Ve şükrediyor Tanrı'ya, ona bağışlanan azıcık şey için, başka bir şey istemiyor.
Eğer böyle birine cömert davranmazsan Tanrım, kime davranırsın ki ?
(Bu arada Gezgin Jaufré 'in üstüne eğilir ve soluk almadığını fark eder... Clémence 'a her şeyin bittiğini işaret eder...Üzüntüsü yerini yavaş yavaş öfkeye, baş kaldırmaya bırakır. Ayağa kalkar ve intikam isteyen yumruğunu Tanrı'ya savurur.)
Clémence:
Sana inanmıştım Tanrım, umutlara kapılmıştım
Böylesine cömert birine daha da cömert davranırsın diye
Sana inanmıştım Tanrım, umutlara kapılmıştım
Böyle sevgi dolu birine daha da çok sevgi gösterirsin diye
Yalnızca bir saniye, gerçek bir mutluluk anı Bağışlarsın bize diye ummuştum, acısız, hastalıksız
Yaklaşan ölümün gölgesi olmadan üstümüzde Basit, kısa bir mutluluk anını çok mu gördün bize ?
Toplanan Koro :
Sus kadın, tutkun başından alıyor aklını
Sus kadın, sessiz ol !
Clémence:
Neden cezalandırdın onu ?
Bana tanrıça dediği için mi ?
Yoksa Haçlı saydığı için mi kendini, kafirlerle savaşa gider gibi ve gelip beni bulduğu için mi?
İnsanların mutluluğunu kıskanıyor olabilir misin ?
Toplanmış Koro :
Biraz daha bekleyebilseydi ölüm dışarıda, böyle sarsacağına beni sabırsızca.
-Ama ölüm bu kadar yakın olmasaydı Jaufré,
Sevdiğin kadın şu anda yanında olmazdı, sarılmazdı sana,
O güzel kokusu duyulmazdı soluduğun havada,
Ve "seni seviyorum Jaufré" demezdi sana.
Kötüye kullanmayalım Tanrı'nın iyiliklerini !Ölmeden sizi bir kez görmeyi bahşetmesini diledim ondan işte karşımdasınız.
Bu dünyadan saklayacağım son imge, yüzünüz olacak ve bana sarılan gözleriniz.
Duyacağım son ses beni yatıştırmaya çalışan sesiniz
Ve ölümlü bedenimin son hissedeceği, avucunuzda uykuya dalan bitkin elim.
Daha ne isteyebilirim ki Tanrı 'dan ?
Nasıl daha eksiksiz bir sevinç tadabilirim, yüz yıl daha yaşasam ?
-Lanet olsun aşka,
Yaşamı küçülttüğünde gözümüzde,
Lanet olsun aşka,
Yaşama ihanet edip ölüme yandaş olduğunda. -Aşka lanet etmeyin dostlar,
Odur bize sevinçlerimizi veren
Neden geri almak da onun hakkı olmasın ?Hiçbir zaman aşk değildir bize layık olmayan,
oysa biz layık olmayız ona kimi zaman.
Hiçbir zaman bize ihanet etmez ve biz oluruz hep ona ihanet eden.