İnsanları çekiçle ezin, şeklini şemalini bozun, kendi yolunu buldu mu eski hallerine döneceklerdir. Aynı açgözlü, zulüm tohumlarını ekin, aynı meyveleri toplarsınız. Ne ekerseniz onu biçersiniz İki Şehrin Hikâyesi
Zamanların en iyisiydi, zamanların en kötüsüydü, hem akıl çağıydı, hem aptallık, hem inanç devriydi, hem de kuşku, Aydınlık mevsimiydi, Karanlık mevsimiydi, hem umut baharı, hem de umutsuzluk kışıydı, hem her şeyimiz vardı, hem hiçbir şeyimiz yoktu, hepimiz ya doğruca cennete gidecektik ya da tam öteki yana