İnandığı değerlerle yaşadığı hayat arasında sıkışıp kalan bir adam..
George Orwell’in ilk romanı olduğu için merak edip başladım ama bu kadar etkileyici olacağını tahmin etmemiştim. Kitapta sömürgecilikten ziyade, o düzenin içinde sıkışıp kalmış Flory’nin yalnızlığı beni çok etkiledi. Adam hem kendi milletinden nefret ediyor hem de onlardan kopamıyor, arada kalmışlığın tanımı gibi. Bir yandan Burma'nın o meşhur nemli sıcağını hissediyorsunuz, bir yandan da o dönemki insanların ne kadar ikiyüzlü ve kibirli olduğunu görüp sinirleniyorsunuz. Özellikle karakterlerin menfaatleri için neler yapabileceğini görünce "insan her yerde aynı" diyorsunuz. Sonu biraz üzücü ve sarsıcı bitse de, dürüst ve gerçekçi bir hikaye okumak isteyenlere kesinlikle tavsiye ederim; Orwell sadece siyaset değil, insan psikolojisini de çok iyi anlatıyormuş.