Gülşen Hamza

Gülşen Hamza
@Rozientte
Rizeli. Evli. Her şeye karşı ilgisi olup herkesle bir şekilde anlaşabilen gözü aç bir insan. Yani bazı insanların bir iki ilgi alanı olur değil mi? Her şeyden little little :)
Grafiker
Beykent Üniversitesi
İstanbul
Rize, 5 Ocak 1994
15 kütüphaneci puanı
70 okur puanı
Eylül 2014 tarihinde katıldı
Kitap
Kolları sıvayalım! Jose Saramago okuyalım!
Etimoloji Defteri
Mücellit Nedir ?

Gülşen Hamza

, bir kitap okudu
Puan vermedi·60 syf.·
3 günde okudu
·
2016 9. kitabı
José Saramago
7.3/10 · 27bin okunma
8/10
·336 syf.··
Beğendi
·
2016 8. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 12 Nisan 2016 00:29
Arada farklı tatlar almak gerekir diye düşünüp, hazır kampanyadayken (D&R da 9.90 tl) Kafes ile Trendeki Kızı alayım dedim. İkisi hakkında da çok olumlu yorumlar okumuştum. İyi ki de almışım. Daha önce korku-gerilim olarak sadece Stephen King'in Göz ve Sis adlı kitaplarını okumuştum. Tabi korkunun ustasından kitap okuyup gerilmemek imkansız. Şimdi onun haricinde bu tür bir kitap, özellikle yazarın ilk kitabını, okuyunca gerçekten çok beğendim ve etkilendim. Bilmiyorum belki de çok fazla bu türde okumadığım içindir bu kadar çok sevmiş olmam. Konu farklı, bilinmedik. En azından benim için. Kitabın her sayfasında kendimi gözlerimi kapatmak zorunda kaldığım bir dünya içerisinde düşünmek zorunda kaldım ve bununla beraber okuduklarım beni epey ürküttü, gerdi. Kitap amacına uygun ilerliyordu. Dışarıda onları gören insanların delirip intihar etmesine sebep olan bir 'şeyler' vardı. Malorie de hikayemizin ortasındaki tek başına kalmış hamile bir genç bayan. Buna ilave olarak yazarın hem şimdiyi hem geçmişi çok güzel bir sırayla hiç kafa karıştırmadan anlatmış olması çok iyiydi. Malorie'nin şimdi ve geçmişini okuduğum zaman iki zaman arasındaki değişimi çok net bir şekilde görülüyordu. Bu çok çok iyi bir şey. O kadar faciayı atlattıktan sonra bir insanın, özellikle iki çocuklu yapayalnız kalmış bir insanın, hayatına normal devam etmesi imkansızdı ve bu psikolojiyi şimdiki zamanda net bir şekilde görüyorduk. Malorie bir savaş veriyordu ve doğumdan önceki gibi sakinliğini bu kadar kolay koruyamayacağını biliyordu. Burada biraz spoiler geçeceğim. Ciddi anlamda en çok gerildiğim bölümlerden ilki Felix'in kuyudan su çekmeye gitmesiydi. O nasıl bir tasvirdir. Sanki kuyuya gözü bağlı bir şekilde Felix değil de ben gidiyordum. Kuyudan ses geldiğini anladığında kovaya elini sokması,
KafesJosh Malerman · İthaki Yayınları · 201814,7bin okunma
Hikaye
"Ah, şu hikayeciler yok mu!.. Faydalı, hoş, ruh okşayan yazılar yazmazlar da, şunu bunu karıştırıp ortaya dökerler. Elimden gelse, topunun yazı yazmasına engel olurdum. Nedir bu; okursun, okursun... Alır seni bir düşünce... Aklına saçma sapan şeyler gelir. Vallahi, yazdırtmazdım bunları, hepsini yasak ederdim." Prens V.F. Odoyevski
İnsan
Bir insanki öyle beyni bulanmış, insanlıktan çıkmış. Ne yaptığının farkında değil. Ağız ona ait değil damak onun değil. Adeta bir lamanın geviş getirmesi gibi kulağımın dibinde çiğniyor sakızını. Sefil yaratık. İnsan. d