İlk önce Yenişehir’de Bir Öğle Vakti ile Sevgi Soysal’a hayran olmuştum. Tante Rosa yazardan okuduğum ikinci kitap oldu ve yine çok sevdim. Kitapta bir ömüre şahitlik ediyoruz, Tante Rosa’nın ömrüne. Kitabı tek kelimeye indirgeyecek olsam “hüzün” derdim sanırım. Dünyaya bir türlü sığamamış, kendine bir yer bulamamış bir kadının hüznü. Sanki tanıdığım biri gibi Rosa. Keşke Sevgi Soysal daha uzun yaşasaydı da daha çok yazsaydı. Kısacık ömrüne bir sürü güzellik sığdırmış.