Geleceğimize ait hayaller kurarken, şimdiden görür gibi oluyorum öyle bir zaman gelecek ki, ahlakça düşük bir zengin yoksulun önünde zenginliğinden utanacak, yoksul bu eğilmeye anlayış göstererek soylu utanca açık yüreklilikle, tatlılıkla karşılık verecek. İnanın bana sonunda böyle olacak, gidiş bu gidiştir
İnsanın hayatta en büyük zevkinin bugünkü gibi oburluk, sefahat, kibir, övünme, kıskançlıktan gelen rekabet gibi hırs zevkleri değil de, aydınlığa açılmaya hizmet etmek olduğu düşüncesi sadece bir hayal midir?