Biyolojide özgürlük yoktur. Tıpkı eşitlik,haklar ve sınırlı sorumlu şirketler gibi özgürlük de insanların icat ettiği ve ancak hayal güçlerinde yaşattığı bir kavramdır. Biyolojik bakış açısıyla bakıldığında , insanların demokrasilerde özgür, diktatörlüklerde özgürlükten mahrum yaşadıklarını söylemenin anlamı yoktur.
Evrim kesinlikle eşitlikçi değildir. Eşitlik fikri yaradılış inancıyla iç içe geçmiştir.Amerikalilar eşitlik fikrini Hristiyanlıktan almıştır.buna göre de her insanın ilahi şekilde yaratılmış bir ruhu vardır ve tüm ruhlar Tanrı önünde eşittir.