📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
"Bu dünyada bir zamanlar bir Rembrandt'ın, bir Beethoven'in, bir Dante'nin, bir Napoleon'un yaşadığı hakkında en ufak bilgisi bulunmayan birinin kendini büyük bir insan sayması son derece kolay değil midir?"
Franz Kafka'nın her yerde duyup durduğum ve en sonunda birkaç saatlik okumam sonrasında bitirdiğim Dönüşüm adlı kitabı şahsen beklentilerimi yakaladı diyebiliriz.
(SPOILER)
Kitap, Gregor Samsa isimli bir pazarlamacının bir gün kendisini böceğe dönüşmüş halde yatakta bulmasıyla başlıyor. Gregor'un durumunun ne kadar vahim olduğunu anlamamış gibi davranması ve bunu gayet normal gibi karşılaması oldukça ilginçti. Aynı zamanda kendi halinden çok ailesinin -daha çok kız kardeşinin- durumundan endişeleniyordu. Ailesininse bu haşerenin gerçek Gregor olduğuna olan inancı her geçen gün azalıyordu. Kız kardeşi dışında ona bakıcılık yapan biri yoktu. Annesi onu görmek istese de hep tereddüt ediyordu, korkuyordu. Babasıysa onun başlıca düşmanıydı.
Kitabın beni tatmin etmeyen kısmı ise sonu oldu. Yine de birkaç saatinizi vermeye değer bir kitap olduğunu düşünüyorum.
DönüşümFranz Kafka · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2022268,2bin okunma
Kendini birçok alanda geliştirmiş, hayatını bilgiye ve öğrenmeye adamış olan İlber Ortaylı Hocamız bu kitapta kendi hayatından edindiği tecrübelerle bizlere hayatımızı en doğru şekilde yönlendirmemiz için tavsiyeler veriyor. Hayatımı çok doğru yaşayabilen biri olduğumu söyleyemem fakat kitabı okuduktan sonra durumumun ciddi olduğunu fark edebildim. İlber Ortaylı'nın yaşam şekliyle kendiminkini karşılaştırınca büyük bir fark vardı.
Kitapta İlber Ortaylı'nın ülkenin büyük bir çoğunluğundan farklı olan görüşleri var ki ben de şahsimce bu görüşlerin bazılarına katılmadım. Fakat kitabı bir hayat rehberi olarak ele alırsanız kitap işinize kesinlikle yarar. İlber Hoca gezilmesi gereken yerlerden izlenmesi gereken sinemalara, okunması gereken kitaplardan tiyatrolara kadar listeler yazmış. Dünyayı gezme konusuna gelince İlber Ortaylı tabii bu konuda bulunduğu şartlardan dolayı hayata 1-0 önden başlamış görünüyor. Fakat tabii ki başarısını sadece buna bağlayamayız. Çünkü kendisi bunu iyi istifade etmiş ve dünyayı gezmenin hakkını vermiş. Ben olsaydım bilgiye ulaşmak ve öğrenmek için bu kadar çaba sarf eder miydim bilemiyorum. Yeterli parayı ve şartları bulduğumda İlber Ortaylı'nın tavsiyelerine göre de hareket ederek dünyayı gezmek istiyorum. İnşallah herkese nasip olur. :)