İnsan hem toplum içinde yaşayıp hem de ondan bağımsız olamaz.Kişi toplumda soyut bir karşıtlık oluşturmaz,tam tersine toplumsal bir içeriği bireysel olarak kendine taşır.Bu toplumsal içerik, kişinin bilincine çeşitli yollardan işler ve içinde bulunduğu faaliyetin karakterini az ya da çok ama açık seçik bir şekilde etkilerdi.
Aslında baktığı her yerde iki farklı tip insan görebiliyordu:Mutlu,gülen,bagıran üniformalı askerler ve ÇİZGİLİ PİJAMAları içinde mutsuz,ağlayan,bir çoğu sanki uyuyormuş gibi boşluğa bakan insanlar..