Her kişinin kimliği, resmi kayıtlarda görünenlerle kesinlikle sınırlı olmayan bir yığın öğelerden oluşur.Kimlik yaşam boyunca değişir bugün Kabil de kız doğmakla Oslo da kız doğmak aynı anlamı taşımıyor, kadınlık aynı biçimde yaşanmıyor,ne de kimliğin başka hiçbir öğesi..... insanlar kimliklerin dolayı önce göçmen sonra sığınmacı oluyorlar bugünkü modern sistemlerin tüm amaç ve gayeleri bütün insanları göçmen ve azınlık haline getirmek değil mi?