Samet Mete

Samet Mete
@SametJoanne
Instagramda kitap hesabım:booksofchromatica
Tıp Fakültesi
9 okur puanı
Kasım 2019 tarihinde katıldı

irem

, bir kitap okudu
10/10
·282 syf.·
Beğendi
·
3 günde okudu
·
Okunma: 03 Aralık 2022 00:00
·
2022 41. kitabı
Matt Haig
8.2/10 · 98,6bin okunma
Samet Mete
Senin önerinle hemen okumaya başladığım bir kitap oldu kuzucum. Neden bu kadar beğendiğini de okuduktan sonra anladım.❤️
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
8/10
·742 syf.··
Beğendi
·
2020 39. kitabı
·
6 günde okudu
·
Okunma: 09 Nisan 2020 23:49
Jane Austen mi desem Charles Dickens mi desem yoksa Buket Uzuner mi desem bilemiyorum ama anladimki bu yazarlari atip bir mixere karistirsak meydana George Elliot cikarmis Bazen sinirlerinizi hoplatacak kadar kiziyor, bazen cekirdek citler gibi soluksuz okuyorsunuz kitabi. Bence tek kusuru benim gibi içiniz ölmeden genc yasta okumaniz gereken bir klasik olmasi Sonucta ana tema Aşk yani! Ayrica cevirmenin ( Everest yayinlari Gonul Suveren cevirisini okudum) bu kadar ilginc kelime meraki degisik dogrusu. "Ozgu" kelimesi yerine surekli " vergi" kelimesini kullanmasi ve bence ingilizcesi "unclear" diye tahmin ettigim kelimeyi, "vuzuhsuz" diye cevirmis olmasi oldukca degisik geldi bana! Kitabi okurken "vergi" yerine surekli "ozgu" diyip durdum dilerim okuyanlar da sever. Keyifli okumalar dilerim!
Floss Nehrindeki DeğirmenGeorge Eliot · Everest Yayınları · 2017328 okunma
Samet Mete
Çevirisi gerçekten çok sıkıntılı bu kitabın, onun dışında 👌👌
İnci, Yüzük, İnsan ve Güç
10/10
·101 syf.··
2018 45. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 11 Ağustos 2018 18:44
John Steinbeck 1962’de Nobel kazanmış değerli bir yazar. Hayatını kazanmak için çabalamış, birçok işte çalışmış, kitaplarında da çok iyi bir şekilde yansıttığı hayatın acımasız gerçeklerini tecrübe etmiş. Ki zaten böyle bir birikime sahip olmayan birinin, insanı bu denli etkileyebilecek eserler yazabileceğini düşünmüyorum… Steinbeck, kendi çabalarıyla Stanford Üniversitesi’ne gittiğinde sadece yazarlığına katkıda bulunacak derslere girmiş. Hayattan ne istediğini bilen birisi anlayacağınız. Düşünüyorum da iyi ki böylesine azimliymiş, bugünlere ulaşmış da bize onu okuma imkanı vermiş. İnci… Bu kitap beni çok etkiledi. Üzüntüden çeviremediğim, sinirimden parçalamak istediğim ya da hüzünlü bir tebessümle durakladığım sayfaları okudum bu kitapta. Garip bir dili var Steinbeck’in; Fareler ve İnsanlar’da da böyle olmuştum. Böyle ince ince değil, bıçak gibi sızlatıyor içinizde bir yerleri. Öyle süslü benzetmelerle de yapmıyor bunu. Salt gerçeği yazıyor. Gerçek en çok acıtan şey oluyor. Tomris Uyar'ın kitabın sunuş kısmında yazdığı çok hoşuma giden bir cümleyi paylaşmak istiyorum sizle. Bir nevi demeye çalıştığım şeylerin özeti gibi çünkü. “Çünkü Steinbeck, iflasların birbirini izlediği, işsizliğin, parasızlığın, açlığın kol gezdiği, insanoğlunun umudunun, var olma direncinin seyreldiği bir tarih anında olanca görkemiyle gerçek umudun türküsünü söylemiştir. Tozpembe olmayan gerçekçi umudun.” İnci, Kızıldereli Kino’nun üzerinden ayrımcılığı, hırsları, parasızlığı, insan olmanın zafiyetlerini anlatan kısa ama etkili bir kitap. Bebeğinin hastalığını tedavi edecek doktoru bulamayan bir babanın çaresizliği. Ve ardından bulduğu eşsiz inciyle birlikte insanların ona olan tepkisinin değişimi. Ardından Kino’nun değişimi. Size kitabın akışını anlatmak istemiyorum daha fazla. Kitabın
Edebiyat
İnciJohn Steinbeck · Sel Yayıncılık · 202349,9bin okunma
Samet Mete isimli okura yanıt verildi
Samet Mete
Anladım çok sağolun :)
10/10
·472 syf.··
Beğendi
·
2017 121. kitabı
·
11 günde okudu
·
Okunma: 26 Eylül 2017 18:35
‘’Emma’’, ‘’Gurur ve Önyargı’’dan sonra okuduğum ikinci Jane Austen kitabı oldu. Kendisinin de en sevdiği kitabıymış ‘’Emma’’. Okuduktan sonra sebebini anlamak güç olmadı. Olaylar dönemin İngiltere’sinde bir taşrada geçiyor. Baş karakterimiz Emma, kibirli, kendini beğenmiş, asil bir kız. Hayatı boyunca el üstünde tutulduğu için de bir hayli şımarık ve istediği her şeyin olabileceğini düşünen bir kişiliğe sahip. Okurken kendisine sinirlenmemek mümkün değil, yani sizlere karaktere gıcık olacağınız garantisini verebilirim. Kaldı ki kitapta Bay Knightley dışında hemen hemen çoğu karaktere tam anlamıyla ısınamadım. Madem konuya karakterlerden giriş yaptım, o zaman söylemek isterim ki kitabın karakterleri o kadar incelikli ve güzel tasvir edilmiş ki canlı kanlı insanlarmış hissiyatıyla okudum. Her karakterin kendine has özellikleri başarılı şekilde anlatılmış. Emma Woodstone, George Knigthley, Harriet Smith, Frank Churchill, Jane Fairfax, Bay Woodstone, Bayan Bates, Bay Elton… Oldukça fazla karakter var kitapta. Kafayı sağlığına takmış ve her şeyi dert edinen, Emma’sını kusursuz bulan Bay Woodstone, fazlasıyla çok konuşan ve kafa ütüleyen ama aslında iyi bir kalbe sahip Bayan Bates ilgi çekici karakterlerden bazıları. Hele bir karakter var ki, bahsetmeden duramayacak olsam da spoiler olabileceği için incelememde yer vermiyorum. Kitap dönemin İngiltere’sinde sınıf farklılıklarını, evlilik anlayışını ve insan ilişkilerini anlatan bir eser. Öyle bir anlayış var ki kendiniz çalışarak, emek vererek maddi gücünüzü yükselttiğinizde dahi sosyal statü açısından önemli bir mevkiye erişemiyorsunuz. Kendi emeğinle bir yerlere gelmek ne denli takdir edilesi bir durum olsa da dönemin insanları için burun kıvrılacak bir statü oluyor. Kitaptaki karakterlerin çoğunluğunun tek derdi sosyal
Edebiyat
EmmaJane Austen · Zeplin Kitap · 201614,2bin okunma
Samet Mete isimli okura yanıt verildi
Samet Mete
Emma kuzum aslında kendini yüksek gördüğü için burnunu sokuyordu bence, ama Mr. Knightley her şeye olmusuz yorum yapıyordu bu yüzden biraz da sinirlendim
10/10
·472 syf.··
Beğendi
·
2017 121. kitabı
·
11 günde okudu
·
Okunma: 26 Eylül 2017 18:35
‘’Emma’’, ‘’Gurur ve Önyargı’’dan sonra okuduğum ikinci Jane Austen kitabı oldu. Kendisinin de en sevdiği kitabıymış ‘’Emma’’. Okuduktan sonra sebebini anlamak güç olmadı. Olaylar dönemin İngiltere’sinde bir taşrada geçiyor. Baş karakterimiz Emma, kibirli, kendini beğenmiş, asil bir kız. Hayatı boyunca el üstünde tutulduğu için de bir hayli şımarık ve istediği her şeyin olabileceğini düşünen bir kişiliğe sahip. Okurken kendisine sinirlenmemek mümkün değil, yani sizlere karaktere gıcık olacağınız garantisini verebilirim. Kaldı ki kitapta Bay Knightley dışında hemen hemen çoğu karaktere tam anlamıyla ısınamadım. Madem konuya karakterlerden giriş yaptım, o zaman söylemek isterim ki kitabın karakterleri o kadar incelikli ve güzel tasvir edilmiş ki canlı kanlı insanlarmış hissiyatıyla okudum. Her karakterin kendine has özellikleri başarılı şekilde anlatılmış. Emma Woodstone, George Knigthley, Harriet Smith, Frank Churchill, Jane Fairfax, Bay Woodstone, Bayan Bates, Bay Elton… Oldukça fazla karakter var kitapta. Kafayı sağlığına takmış ve her şeyi dert edinen, Emma’sını kusursuz bulan Bay Woodstone, fazlasıyla çok konuşan ve kafa ütüleyen ama aslında iyi bir kalbe sahip Bayan Bates ilgi çekici karakterlerden bazıları. Hele bir karakter var ki, bahsetmeden duramayacak olsam da spoiler olabileceği için incelememde yer vermiyorum. Kitap dönemin İngiltere’sinde sınıf farklılıklarını, evlilik anlayışını ve insan ilişkilerini anlatan bir eser. Öyle bir anlayış var ki kendiniz çalışarak, emek vererek maddi gücünüzü yükselttiğinizde dahi sosyal statü açısından önemli bir mevkiye erişemiyorsunuz. Kendi emeğinle bir yerlere gelmek ne denli takdir edilesi bir durum olsa da dönemin insanları için burun kıvrılacak bir statü oluyor. Kitaptaki karakterlerin çoğunluğunun tek derdi sosyal
Edebiyat
EmmaJane Austen · Zeplin Kitap · 201614,2bin okunma
Samet Mete isimli okura yanıt verildi
Samet Mete
Bana çok bilmiş gibi geldi, böyle bilmiş bilmiş tavırları vardı o yüzden 😂