Eskiden her insan hakkında, hiçbir esasa dayanmadan, sırf mukavemet edilmez bir hissin, bir peşin hükmün tesiriyle nasıl: "Bu beni anlamaz!" demişsem, bu sefer bu kadın için, gene hiçbir esasa dayanmadan, fakat o yanılmaz ilk hisse tabi olarak: "İşte bu beni anlar." diyordum...
"Dünyayı dolaşmamın nedeni bir şey arıyor olmamdı. Sonunda onu buldum."
"Ne arıyordun ki?"
"Yeri doldurulamaz, eşsiz birini. Verdiğim sözleri tutmam gerekiyordu. Bu yüzden yıllarca onu arayıp durdum."