Poe'nun kısa öykü derlemelerine yer verdikten sonra canım şiirlerini okumak istedi tekrardan. İnternetten birkaç tanesini incelerken önceden de okuduğum kitabını kitaplığımdan çekip çıkardım. Keyifle ve şevkle okuyup tekrar saygı duydum. Hakkında yazmaya gerek yok ki değerlendirmesini yapmak istediğim aslında şiirin kendisi değil.
Öncesinde, şiirin nasıl, neden, ne şekilde yazılması gerektiğiyle ilgili kendi görüşlerine yer verdiği bölüm. Bence şiirin kendisi kadar hazine görevi gören nokta buydu. 250 sene evvelinden anlaşılır, dürüst ve çarpıcı bir öğreti ile buluşuyoruz. Bu da, Kuzgun'un ne düşüncelerle ve ek olarak, ne tür bir matematik ile yazıldığını gösteriyor. Sanırım bu şiiri okuyup seven herkes, onun gibi bir tanesini yazmak istemiştir.