Bazı kitaplar vardır ki gerçekten dünyaya bakış açınızı değiştirir. Bu da onlardan biri. Aslında gündelik hayatta totalitarizmin biz nasıl da çevrelediğini anlatan, bunu da örneklerle veren bir başucu kitabı. Altını çizdiğim çok bölüm oldu. Örneğin rüyalar ile ilgili tanım çok güzeldi. "Düşlerde renkler, görüntüler, insanlar duygular ve düşünceler özgürce birbirine karışır ve benzersiz bileşimler yaratırlar. Öylesine özgürdür ki düşler, onları söze dökmekte güçlük çekeriz". Yine kitaba ismini veren Cehenneme övgü kısmı da düşündürücüydü "ilk insan ve ilk peygamber Adem günah işlemeyi cennette yaşamaya tercih etmiştir, yaşamın değişkenliğini, sıkıcı tekdüzeliğe yeğ tutmuştur. " Dante'nin cehenneminde haya gücümüz sınırsızca çalışır, öte yandan Dante'nin cenneti olabildiğince sıkıcı bir yerdir.." Sonuç olarak belki alıp bir solukta oluyacağınız bir kitap değil belki ama, sindire sindire, yavaş yavaş okuduğunuzda size çok şey katacaktır.....