Uzun zamandır kitaplıkta okumam için bana bakan, benim nedense önyargılı yaklaşıp, zor okuyacağımı düşündüğüm kitap büyük bir keyifle 3 günde bitti. Neymiş, demek ki, "kitaplara ön yargılı yaklaşmamak gerekiyormuş". Ciddi-ağır bir kitap okuyacağımı düşünürken, çoğu yerde bana kahkahalar attıran çok nükteli bir romanla karşılaştım. Eski Türkçe belki de Osmanlıca kelimeler olsa da (ki okumayı biraz yavaşlatıyor) ilginç konusuve güzel eğlenceli anlatımı ile sizi içine çekiyor, . Aslında bir modernizm eleştirisi gibi görülsede, derinden "insanoğlunun acizliğini" anlatan bir roman. Konu 1900'lü yılların başında geçse de her döneme uygulanabilir bir yapısı var. Kitap hakkında yorumları okuduğumda ilgimi çeken bir detay da ABD'de "The Time Regulation Institute" ismi ile yayımlandığı, ve büyük övgüler aldığı haberi ilginçti. Bence gerçekten kıymetini çok da bilmediğimiz birçok romancı, şair yetişmiş bu topraklarda. Umarım bir gün gerçek değerleri anlaşılır. Ahmet Hamdi Tampınar'da kesinlikle bunlardan bir tanesi....