Scarliface

Scarliface
@Scarliface
Serbest
Üniversite
Bursa
Ankara
73 okur puanı
Kasım 2019 tarihinde katıldı

Scarliface

, bir kitap okudu
7/10
·624 syf.··
Beğendi
·
2020 23. kitabı
Beyazıt Akman
9/10 · 3.779 okunma
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Mitolojik Bir Seyahat
7/10
·408 syf.··
2020 22. kitabı
Uzun süredir listelerde gördüğüm, mitoloji ile ilgili olması sebebiyle acaba dediğim romanı büyük bir keyifle okudum. Aslında mitolojiye karşı boş değilim ama, bazen çok uçuk kaçık konular, fantastik canavarlar filan olunca "nerden düştük buraya" dediğim çok kitabı yarım bıraktığım olmuştur. Bu devirde tonla para verip aldığım bir romanı yarım bırakmak istemediğimden ve "mecburen" okumak zorunda kalmak insana koyuyor doğrusu. Ayrıca diğer yorumlarda da göreceğiniz gibi okurların karakterleri anlamak için zorlanmaları da beni bu kitaptan uzak tutmuştu. Doğrusu burada da bazı fantastik canavarlar var ama, bir mantık çerçevesinde anlatılıyorlar, ayrıca karakterlerde çok zorlamıyor, hele bir de bir yerlerden duyduysanız. Hatta Helios, Selena ve özellikle Prometheus gibi sempati duyduğunuz titanlar varsa ve onları daha yakından tanıma imkanınız olunca mitolojiyi daha da severek sonlandırıyorsunuz kitabı. Yazarımızın kadın olması ve hatta biraz da feminist olması (Bazı yorumlarda örneklerle anlatılmış)sanki kadınlara daha yakın bir kitap havası oluştursa da, hikayenin çok sıcak olması ve çok güzel akıcı anlatılması bu cinsiyetçi ayrımcılığı önemsememenize neden oluyor. Sonuçta keyifle okuduğum, mitolojik karakterleri daha yakından tanıdığım, hatta bu konuda daha iyi anlamak için beni araştırmaya iten bu romanı çok seveceksiniz.
1000Kitap
Ben, KirkeMadeline Miller · İthaki Yayınları · 202444,4bin okunma
İhsan Oktay Anar'ı Okumayan Şanslılardan Mısınız?
10/10
·240 syf.··
2020 21. kitabı
Bugün İhsan Oktay Anar külliyatını bitirmenin mutluluğunu yaşıyorum ve onun kitaplarına henüz başlamayanları kıskanıyorum. Ama eminim ki ömrüm vefa ederse tüm kitaplarını baştan bir daha okumak istiyorum. Yedinci Gün daha önce başladığım, ama tamamlayamadığım bir romandı. Ama okuyamamamın sebebi o dönemde karmakarışık olan kafamdı. Evet bu roman öyle metroda, otobüste, veya benim yaptığım gibi yoğun iş temposunun olduğu bir dönemde okunacak bir kitap değil. Veya bugün on sayfa, bir hafta sonra 20 sayfa okunacak bir kitap da değil. Başlayıp bir-iki günde bitirmeniz gerekir. Çünkü diğer kitaplarına göre kesinlikle okuması zor ve çok fazla karakter var. Bir hafta sonra okuduğunuzda tekrar bu kimdi diye geriye dönmeniz gerekiyor. Ama bu yazdıklarım sizi korkutmasın, okumaya başlayınca ve karakterlere hızla hakim olduktan sonra elinizden bırakmanız imkansız hale geliyor. Çok zekice yazılmış kurgusu sizi Sultan Abdulhamit döneminden 1930'lara kadar getiriyor. İçersinde din, tarih, bilim, teknoloji ve siyasetle ilgili gözlemler hatta ciddi eleştiriler olması ve bu eleştirileri "hiç belli etmeden!!" yapması, çoğu yerde film seyreder gibi kahkahalar atmanıza, yazarın deyimi ile "çıngıraklı kahkahalar" atmanıza neden oluyor. Özellikle kitap hakkındaki eleştirileri okuduğunuzda özellike din konusunda bazı homurtuları duyabiliyorsunuz, ciddi anlamda bazı kesimleri rahatsız ettiğin görebiliyorsunuz. Bana göre bu eleştiriler yer yer haklı olsada, yazarın bunu yaparken toplumumuzda olan olayları ve kişileri gözlemleyerek bu sonuca vardığını, yani olanı yazdığını düşünüyorum. Sonuç olarak; İhsan Oktay Anar'a yeni başlayacaklar için okunacak ilk kitap değil belki ama, mutlaka okunması gereken kitaplar arasında olmalı....
1000Kitap
Yedinci Günİhsan Oktay Anar · İletişim Yayınları · 20164,616 okunma