Kitap sevgisi diye bir sevgi vardır sanırım.Ana sevgisi, kardeş sevgisi,yâr sevgisi gibi bir sevgi.Bu sevgi insanın içinde doğuştan mıdır?Yoksa sonradan mı uyanır?Bunu bilmiyorum.Daha doğrusu,ben şöyle inanıyorum:Kitap sevgisi de bütün öbür sevgiler gibi doğuştan vardır;ama uyuyordur.Onun, zamanı gelince uyandırılması gerekir.
Cahilliği yok edecek ilaç bilim değil mi?
-Evet,bilim.İşte o da kitapların içindedir.Cahilliği ancak okumakla yenebiliriz.Karanlığı okuyup öğrenmekle, kafayı ışıklandırmakla yenebiliriz.