Genel olarak dergilerde en sevdiğim şey bir yazarı derinlemesine öğrenmek oluyor. Ki bu sefer tam bu sayıyı okurken Sabahattin Ali’nin ölüm yıl dönümüne dek gelmesi ve bir önceki okuduğum kitabın da Sabahattin Ali olması güzel bi tesadüf oldu. Yazılarına bir şey deme olayı zaten söz konusu olamaz. Yaşadığı dönemsel baskılar için çok üzgünüm, geçmişten günümüze kadar hep iftiralar atılarak vatan haini damgası vurulması bu kadar kolay olan bir millet daha olmuş mudur bilmiyorum. Geçte olsa değerinin anlaşıldığını düşünüyorum. Umarım yazdığın sözler uzun seneler boyunca biz okurlara emanet olarak kalmaya devam eder. Bütün uzun gecelerde…
İyi bı sanatçı olduğu kadar güçlü bir kalemi olduğunu da bu kitap sayesinde anlamış oluyorum. Bütün bölümleri ayrı bir keyifle okudum. Anlatım şekli oldukça akıcı ve keyifli. Ara sayfalardaki yazılmış büyük cümleler insanı farklı düşüncelere sevk ediyor.